دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 12:07
با انتشار بیانیه‌ای صورت گرفت

اعلام موضع دانشجویان اصلاح‌طلب استان فارس درباره انتخابات مجلس

تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشجویی استان فارس، با انتشار بیانیه‌ای، با نزدیک شدن به انتخاب مجلس شورای اسلامی، مواضع این تشکل دانشجویی را اعلام کردند.
کد خبر : 26435

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:


«بسمه‌ تعالی


بعد از سال‌ها جنبش دانشجویی استان فارس شاهد رسیدن صدای اعتراض‌شان نسبت به عملکرد استانداری به مسئولان بلندپایه دولت بوده و شاهد تأثیرگذاری آن است. از این بابت خدا را شاکریم و در راه خود عزم‌مان را جزم‌تر از قبل و قدم‌هایمان را در مسیر بهبود وضعیت کشورمان استوارتر از گذشته برمی‌داریم.


امروز که دولت تدبیر و امید در راستای همسوسازی مدیران ارشد استان با شعار اعتدال و امید به وعده‌های سازنده، اقدام به اصلاح امور کرده است، هرچند با تأخیر اما فعالین جنبش دانشجویی استان آن را به فال نیک گرفته و لازم می‌داند در جهت فریضه همدلی و هم‌زبانی با دولت محترم با صراحت و بی‌پرده اعلام نماید، همان‌گونه که در 24 خردادماه سال 92 به شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی رأی داده‌اند امروز نیز نماینده منتخب دولت در استان فارس را برای همسوسازی باسیاست‌ها و برنامه‌های دولت حمایت خواهند کرد.


تشکل‌های دانشجویی استان فارس متحدا بر این اصل معتقدند که استاندار آتی استان فارس باید ضمن احاطه کامل به فضای سیاسی کشور، دلگیری دانشگاهیان را از استاندار سابق تلطیف نموده و برای رفع معضلات دانشجویان و دانشگاهیان مقتدرانه گام بردارد، و در این راستا اجازه و فرصت سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی در محیط دانشگاه و برنامه‌های مرتبط با آن را به نهادهای و ترجمان‌های خارج از دانشگاه ندهند.


نکته دیگر تضمین استاندار و مجموعه تحت سرپرستی‌اش یعنی فرمانداری و شورای تأمین در شهرستان‌هاست که باید برای برگزاری مراسم قانونی تشکل‌های دانشجویی و ایجاد محیط امن و به‌دوراز دغدغه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. با توجه به نزدیک شدن به انتخابات تحرک جریانات و گروه‌های مخالف دولت بیش‌ازپیش فعال گردیده و جنبش دانشجویی دغدغه دخالت نیروهای غیرمسئول و ناهمسو با دولت را از طریق ایجاد فشار و تنگنا به فعالین دانشجویی به طرق مختلف دارد، لازم است این فرایند نیز توسط استاندار و مجموعه تحت سرپرستی نیز رصد گردیده و راه را برای دخالت نهادهای غیرمسئول مسدود کنند، تا انتخاباتی شفاف و سالم را شاهد باشیم.


تشکل‌های دانشجویی استان فارس ضمن حمایت از استاندار منتخب با شاخص‌های فوق در راستای زدودن غبار از چهره‌ی مسموم دو سال اخیر استان ، علم و فرهنگ و تمدن فارس از هیچ کوشش و فعالیتی دریغ نخواهند کرد.


در پایان تشکل‌های دانشجویی استان فارس از تغییرات اساسی در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی دولت تدبیر و امید و تلاش برای باز شدن فضای سیاسی کشور و همچنین زدودن چهره امنیتی و نگاه پلیسی از دانشگاه حمایت نموده و این تغییرات را همسو با نگاه اکثریت ملت و حامیان دولت تدبیر و امید می‌داند. انشاءالله


انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز


تشکل اصلاح‌طلب امید ایران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز


انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت


انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی کازرون


تشکل آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


تشکل اسلامی سیاسی اندیشه برتر واحدفسا


تشکل دانشجویی غدیر دانشگاه آزلد واحد استهبان


تشکل ولایت دانشگاه آزاد واحد»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته