دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 17:43
محسن رضایی در همایش سوختگان وصل:

ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان/ مبارزه ما با داعش نبود، اروپا ناامن می‌شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی ادعا می‌کنند ایران برای به دست آوردن اقتدار در منطقه پول و هزینه‌های هنگفتی خرج می‌کند، اگر با خرج کردن پول اقتدار به دست می‌آمد که عربستان سال‌ها پیش از ما باید این اقتدار را به دست می‌آورد.
کد خبر : 264113

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محسن رضایی در همایش ادبی سوختگان وصال با عنوان «سلام سردار» که در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: ۳۶ سال پیش آماده عملیات فتح المبین در غرب خوزستان برای آزادسازی ۲هزار و ۷۰۰ کیلومتر از خاک ایران می‌شدیم.


وی ادامه داد: سپاه هشت تیپ برای این عملیات کم داشت و تشکیل تیپ ظرف دو ماه بسیار سخت بود و دنبال کسانی بودیم که بتوانند چند هزار نفر را سازماندهی و آماده جنگ کنند. قاسم سلیمانی از همین کشف شده‌های عملیات فتح‌المبین بود.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از جوانانی مثل سی سال قبل سردار سلیمانی هنوز هم در کشور ما بسیار وجود دارد، تصریح کرد: قاسم سلیمانی انسانی است که خود را در گمنامی یافته است و به همین دلیل میخواهد در گمنامی پرواز کند.


رضایی انرژی ۴۰ سال مبارزه سردار سلیمانی را برخواسته از ایمان وی دانست و عنوان کرد: او خستگی ناپذیر است. قاسم سلیمانی انسانی است که در مسیر اسلام و انسانیت مبارزه و مجاهده می کند.


وی اضافه کرد: مسیری که ایشان در آن قرار گرفته٬ اقتدار مقدس است. اقتدار مقدس به معنای اقتدار صلح ساز و امنیت ساز است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «مقاومت» را امنیت‌ساز دانست و تصریح کرد: مقاومت سلیمانی دفاع از حریم انسان‌های بی‌پناه است و او این مکتب و مسیر را پیش گرفته است.


وی با اشاره به تبلیغات منفی برخی برای حضور ایران در سوریه و غراق اظهار کرد: برخی ادعا می‌کنند ایران برای به دست آوردن اقتدار در منطقه پول و هزینه‌های هنگفتی خرج می‌کند. اگر با خرج کردن پول اقتدار به دست می‌آمد که عربستان سال‌ها پیش از ما باید این اقتدار را به دست می‌آورد.


رضایی سرمایه الهی را مبنای اقتدار ایران عنوان کرد و گفت: جنگ، هر جا به دست فرماندهان انقلابی پیاده شد به پیروزی و موفقیت منجر شد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایمان و خلاقیت را از ابزارهای جنگ انقلابی برشمرد و ادامه داد: سردار سلیمانی انسان خلاق و باهوشی است و امکان ندارد پشت هیچ سد و مانعی بایستد.


تزریق پول به سوریه و عراق دروغ محض است


رضایی خاطر نشان کرد: در کل هشت سال جنگی با عراق از ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد کشور تنها ۲۲ میلیارد خرج جنگ شد٬ هزینه هنگفت و تزریق پول به سوریه و عراق دروغ محض است.


وی افزود: اگر هم هزینه ای شود برای امنیت کشور هزینه می شود. نباید رزمندگانمان از کرانه‌های دریای مدیترانه عقب بنشینند بلکه باید اقتصاد کشور را به رزمندگانمان برسانیم. کسانی می‌گویند سلیمانی‌ها در عراق و سوریه چه می‌کنند که ما را تحریم اقتصادی کرده‌اند.


به گفته رضایی سردار سلیمانی برای اسلام، انسانیت و امنیت ملی سرزمینمان می جنگد و این سه هدف مهمی است که مدافعان حرم را آنجا کشانده است.


وی گفت: اگر ایران با داعش نمی‌جنگید، امروز سراسر اروپا بمب‌گذاری و خون‌ریزی بود. اروپاییان و غربی‌ها نه تنها کمک نمی‌کنند، بلکه حاضر نیستند بگویند ایران در سوریه چه کرده است. ایران خطر ضد بشری در جهان را خنثی کرد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پرچمداری مبارزه با تروریست‌های ضد بشر یک سردار ایرانی باعث افتخار است، گفت: البته اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته