دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزاری نشست دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مازندران

صالح آبادی: نباید در دانشگاه دنبال جناح بندی های سیاسی باشیم

اولین گردهم آیی دبیران تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد استان مازندران در واحد آیت الله آملی برگزار شد. این مراسم با حضور معاون رسانه و روابط عمومی اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی، نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکلهای دانشجویی استان مازندران و دبیران تشکلهای دانشجویی استان مازندران برگزار شد.
کد خبر : 2634

به گزارش خبرگزاری آنا، معاون رسانه و روابط عمومی اداره کل تشکل ها در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، به تبیین نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.


حامد صالح آبادی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روند پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی بیشتر قرار داد و از تشکل های دانشجویی خواست تا به بررسی بیشتر چالش ها و ظرفیت های جنبش دانشجویی در این خصوص بپردازند.


وی ضمن تقدیر از برگزاری چنین نشستی در سطح استان گفت: امروزه فضای فعالیت تشکل های دانشجویی نسبت به گذشته تسهیل شده است و گرایش ها و سلایق سیاسی تشکل ها، مانع حمایت مرکز از آنها نمی شود. باید گفت که جناح بندی های سیاسی به هیچ عنوان مورد توجه اداره تشکل ها قرار نمی گیرد و ملاک مسوولان در دانشگاه آزاد فراجناحی عمل کردن است و تاکید ما نیز بر وحدت و همدلی بیشتر میان تشکل های دانشجویی و بطور کلی فضای عمومی دانشگاه هاست.


معاون رسانه و روابط عمومی اداره کل تشکل ها اظهار کرد: بنا بر تاکید مسوولان ارشد دانشگاه، ما از فعالیت همه گرایش های سیاسی در تشکل ها حمایت می کنیم و تفاوتی برایمان ندارد که تشکل دانشجویی اصولگرا باشد یا اصلاح طلب چرا که ما مسوول تسهیل امور تشکل های دانشجویی هستیم و نباید هرگز به دنبال جناح بندی سیاسی باشیم و بخواهیم خدایی ناکرده خطی عمل کنیم یا سیاسی بازی کنیم.


وی افزود: خوشبخانه از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید دانشگاه آزاد فضای سیاسی این دانشگاه نیز به مراتب بازتر شده است و اکنون شاهدیم که یک فضای با نشاط سیاسی در دانشگاه آزاد وجود دارد که دانشجویان به راحتی می توانند فعالیت دانشجویی قانونمند داشته باشند و گواه این سخنان من هم این است که اخیرا برخی از رسانه های تندرو به طور واضح اقرار کرده اند که فضای فعالیت دانشجویی در دانشگاه آزاد باز است در صورتیکه در دوره گذشته اینچنین نبوده است.


وی ادامه داد:به نظرم اکنون دوره درخشان دانشگاه آزاد است و دانشجویان باید با خودباوری و اعتماد به نفس فعالیت های خود را در سراسر کشور از سر بگیرند و امیدواریم با این رویکرد مثبت مدیران دانشگاه ،شاهد یک جنبش دانشجویی تاثیر گذار در سطح کشور باشیم.


صالح آبادی با اشاره به حمایت از انتشار نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه با موافقت ریاست دانشگاه بودجه نشریات دانشجویی نسبت به گذشته 10 برابر شده است و رویکرد مسوولین در این بخش حمایت همه جانبه از نشریات دانشجویی است.


وی افزود:هر تشکل دانشجویی باید دارای یک ارگان و نشریه باشد تا بتواند مواضع خود را به مسوولان دانشگاه و سایر دانشجویان معرفی نماید و از طریق انتشار نشریه گرایش سیاسی خود را به دانشجویان معرفی کند تا بتواند آنها را جذب تشکل خود کند. به نظر ما تشکل دانشجویی که نشریه نداشته باشد و مواضع سیاسی خود را اعلام نکند، مثل سیب زمینی بی رگ است که هیچ تاثیر گذاری ندارد.


معاون رسانه و روابط عمومی اداره کل تشکل ها خاطرنشان کرد:خوشبختانه با ایجاد بستری مناسب برای تشکل های دانشجویی موانع و مشکلات آنان در این بخش تا حدود زیادی برطرف شده است و ما با برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاری امیدواریم شاهد رونق نشریات دانشجویی باشیم.
وی در پاسخ به سوال یک از دبیران تشکل های دانشجوی مازندران که از مسوولان دانشگاه خود به دلیل عدم همکاری با تشکل ها انتقاد داشت اظهار کرد: هنر تشکل ها این است که با روسا و مسوولین خود تعامل داشته باشند چرا که تشکل هم یکی از ارکان دانشگاه محسوب می شود و اگر بتوانید در قالب فضایی دوستانه در دانشگاه فعالیت کنید بسیاری از مشکلات و موانع فعالیت های تشکل ها در محیط دانشگاه از میان خواهد رفت.


در ادامه این جلسه وحید شجاعی نماینده ریاست دانشگاه در هیت نظارت بر تشکل های دانشجویی مازندران گفت:دانشجویان نباید همه تقصیرات را به گردن عدم همکاری مسوولین با تشکل های دانشجویی بیاندازند و باید میزان مشارکت و ارتباط با مسوولین را بیشتر کنند.


وی در ادامه گفت: تشکل های دانشجویی باید وزن خود را از طریق برگزاری مراسمات دانشجویی بالا ببرند. زمانی که میزان فعالیت ها کم باشد اعتراضات نیز بالا می روند.


شجاعی با بیان اینکه در خصوص تسهیل بیشتر فعالیت تشکل ها با مسوولین و روسای واحدهای این استان گفتگو می کند گفت: باید روسای دانشگاهها را با لحنی ملایم و در کمال آرامش و تعامل به اجرای بخشنامه ها مجاب کنیم. به نظر من تعارضات و مشکلات را نمی توان بطور کامل حل کرد بلکه می بایست آنها را مدیریت کرد تا کمتر شوند.


ابراهیمی "معاون دانشجویی واحد آیت الله آملی" نیز در پایان این مراسم گفت: استقلال فکری تشکل های دانشجویی باید رعایت شود و این استقلال به معنای این نیست که تشکل های غیرهمسو نتوانند با یکدیگر برنامه یا مراسمی مشترک نداشته باشند بلکه این تشکل ها در عین داشتن فکری متفاوت، می توانند در کنار دوستی فعالیت های مربوط به خود را نیز داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته