دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1396 - 14:30

پشتیبانی از 30 زبان جدید و یادآوری‌های مکانی در دستیار گوگل

دو ماه بعد از برگزاری نمایشگاه CES گوگل دستیار هوشمند خود به نام «اسیستنت» را به‌روز کرده و امکانات جالبی را به آن افزوده است.
کد خبر : 263046

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در حالی که دستیار گوگل تا به حال تنها از هشت زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کرد، این رقم تا پایان سال 2018 به 30 زبان افزایش می‌یابد.


با ایجاد این تغییر 95 درصد از گوشی‌های اندرویدی تحت پوشش خدمات دستیار هوشمند گوگل قرار می‌گیرند، زیرا یکی از زبان‌های مورد پشتیبانی دستیار گوگل بر روی آنها نصب شده است. قرار است در گام اول زبان‌های هندی، هلندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی، تایلندی و دانمارکی به این مجموعه اضافه شوند.


افزوده شدن زبان‌های دیگر مانند فارسی و عربی به قبل از پایان سال 2018 موکول شده است. با این تغییر می‌توانید دستورات خود را به زبان‌های مختلف خطاب به دستیار گوگل صادر کنید و این برنامه قادر به درک همه آنها خواهد بود.


تغییر مهم دیگر این برنامه امکان اجرای دستورات مختلف در گوشی و در درون محیط برنامه‌های مختلف از طریق برنامه دستیار گوگل است. البته ایجاد این تغییرات با همکاری برخی شرکت‌های گوشی ساز مانند سونی، شیائومی و ال‌جی تسهیل خواهد شد.


علاوه بر ارائه پاسخ‌های مختلف، یادآوری امور ضروری در موقعیت‌های مکانی مختلف و بر اساس محلی که کاربر در آن حضور دارد نیز به دستیار گوگل اضافه شده است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته