دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1396 - 14:30

افراد متولد بعد از 1970 می‌توانند به جاودانگی دست یابند؟

متخصصان ادعا می‌کنند که انسان با استفاده از مهندسی ژنتیک می‌تواند تا سال 2050 جاودانه شود.
کد خبر : 262419

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، به گفته یک متخصص آینده‌شناس، در آینده‌ای نه چندان دور انسان می‌تواند روند پیر شدن را برای همیشه متوقف کند. وی ادعا می‌کند افرادی که بعد از سال 1970 میلادی به دنیا آمده‌اند، می‌توانند به جاودانگی دست یابند.


این متخصص پیش‌بینی می‌‌کند که تا سال 2050 انسان‌ها می‌توانند محدودیت‌های بدن فیزیکی خود را پشت سر بگذارند. با استفاده از مهندسی ژنتیک می‌توان فرآیند پیر شدن سلول‌ها را کاهش داد یا برعکس کرد تا طول عمر بدن انسان افزایش یابد.


پیشرفت در هوش مصنوعی می‌تواند منجر به ساخت بدن‌های اندرویدی برای انسان شود تا بعد از این که گوشت و خون آنها از بین رفت، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.


می‌توان دنیای واقعیت مجازی برای مردم ایجاد کرد تا هوشیاری و آگاهی خود را در آپلود کنند و به بدن‌های اندرویدی خود منتقل کنند.


دکتر ایان پیرسون مهندس و مخترعی است که این پیش‌بینی‌ها را برای‌‌ آینده انسان‌ها کرده است. دستیابی به جاودانگی انسان همیشه موضوع مهمی برای مهندسی ژنتیک بوده است.


افراد زیادی وجود دارد که دوست دارند برای همیشه زندگی کنند. جاودانگی آرزوی دیرینه بشر بوده است حالا به کمک پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از افراد معتقدند که می‌توان این کار را عملی کرد.


پیرسون در این باره می‌گوید: «ممکن است که هرکسی که تا به امروز جان سالم به در برده است و تا سال 2050 زنده بماند، بتواند برای همیشه زندگی کند. این تکنولوژی تا سال 2050 ایجاد خواهد شد اما در ابتدا تنها برای افراد ثروتمند و مشهور خواهد بود».


باتوجه به درآمد افراد طبقه متوسط و طبقه کارگر جامعه پیش‌بینی می‌شود که این افراد تا دهه 2060 بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند.


پیرسون افزود: «هر کسی که در دهه 1970 به دنیا آمده است، می‌تواند از این تکنولوژی بهره ببرد. بنابراین افرد زیر 50 سال شانس خوبی دارند که به جاودانگی دست یابند. افرادی که زیر 40 سال سن دارند نیز مطمئن باشند که می‌توانند برای همیشه زندگی کنند».


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته