دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1396 - 12:00

ساخت دوربین هوشمند با دقت 99 درصد

اخیرا دوربین‌های نظارتی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند که می‌تواند صورت شخص را در جمعیت بادقت 99 درصد شناسایی کند.
کد خبر : 262179

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، اگر می‌ترسیدید که دوربین‌های امنیتی کوچک‌ترین حرکات شما را تحت نظر دارند، اوضاع به‌زودی برایتان سخت‌تر خواهد شد.


دوربین‌های مدار بسته یا CCTV به‌زودی مجهز به فناوری تشخیص چهره می‌شوند که می‌تواند در مکان‌های عمومی به‌صورت شبانه روزی صورت افراد را اسکن و شناسایی کند.


توسعه این تکنولوژی بخشی از همکاری شرکت «نودیا»، غولی در حوزه نیمه رسانا، و «انی‌ویژن»، استارتاپ امنیتی، است.


تراشه‌های گرافیکی نودیا در پلت‌فرمی تشخیص انسانی که انی‌ویژن توسعه داده است، استفاده می‌شود.


این دوربین‌ها مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره هستند که می‌تواند به‌صورت اتوماتیک افراد را شناسایی و ردیابی کند. این دوربین‌ها قابل استفاده در فضای داخلی و خارجی هستند.


اطلاعات زنده به دستگاهی ارسال می‌شود که با استفاده از الگوریتم‌ها و سیستم‌های نظارتی انسانی آنها آنالیز می‌کند و سپس صورت شخص را با پایگاه اطلاعاتی مقایسه می‌کند.


یک سیستم هنری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ارتباطات میان مخاطبین و همکاران و دوستان آنها را پیدا کند.


این شرکت هنوز مشخص نکرده است که چه اطلاعاتی از شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری خواهد شد.


انی‌ویژن ادعا می‌کند که این تکنولوژی با دقت 99 درصدی قادر به شناسایی و ردیابی هر فرد تحت تعقیب در جمعیت‌های بزرگ و انبوه است.


با استفاده از تکنولوژی نودیا می‌توان زیرساخت‌ دوربین‌های مدار بسته فعلی که در سراسر جهان نصب شده‌اند را به شبکه خاصی از دوربین‌های هوشمند تغییر داد که با دقتی بی‌نظیراجازه دسترسی به اطلاعات زنده را ارائه می‌دهد. این امر می‌تواند امنیت شهروندان را افزایش دهد.


انی‌ویژن همچنین اشاره کرد که این تکنولوژی به‌نحوی کار می‌کند که از اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از شبکه‌های اجتماعی افراد محافظت شود.


انی‌ویژن اپلیکیشنی دارد که قابل نصب روی گوشی هوشمند و تبلت است و می‌تواند موقعیت مکانی، عکس و ویدئوی زنده از دوربین‌های شهری ارائه دهد.


قرار است از این تکنولوژی در دوربین‌های تعبیه شده در دستگاه‌های ATM نیز استفاده شود.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته