دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه شاهکار پیکاسو است

اخیرا به کمک اشعه ایکس مشخص شده که یکی از شاهکارهای پابلو پیکاسو روی نقاشی هنرمند دیگری کشیده شده است.
کد خبر : 262083

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، بررسی‌ها با اشعه ایکس نشان می‌دهد که پیکاسو، نقاش پرآوازه اسپانیایی، یکی از شاهکارهای خود را روی اثر هنری از یک هنرمند دیگر نقاشی کرده است.


این اکتشاف اطلاعات بی‌سابقه از فرآیند خلاقانه این نقاش به ارمغان آورده است. یک تیم از دانشمندان با استفاده از روش تصویربرداری خاص موفق شدند زیر نقاشی رنگ روغن «گدای خمیده» پیکاسو نقاشی با سبک کاملا متفاوت پیدا کنند. نقاشی گدای خمیده در سال 1902 توسط پیکاسو کشیده شده است.


محققان همچنین دریافتند که این هنرمند اسپانیایی قبل از تکمیل قطعه نهایی، زنی غمگین که در شنلی سبز رنگ که روی زمین نشسته، روی اولین تلاش خود هم نقاشی کرده است.


نقاشی زن غمگین در موزه تورنتو در کانادا به نمایش گذاشته شده است. این نقاشی در دوره آبی پیکاسو کشیده شده است، زمانی که وی بیش از همه از رنگ آبی و سبز استفاده می‌کرد.



نقاشی زن خمیده


وقتی که این اثر هنری به گالری هنر اونتارو رسید، متخصصان آن متوجه بافت غیرمعمولی روی بوم شدند که نشان می‌داد ترکیب متفاوتی زیر آن وجود دارد.


کنث برومل، متخصص ترمیم هنر مدرن، گمان می‌کرد که این نقاشی پرتره‌ای از معشوقه پیکاسو، دورا مار است که در نقاشی زن مالیخولیایی به تصویر کشیده شده است.


وی در این باره می‌گوید: «مشخص شد که دست پنهان شده زیر سطح قابل مشاهده گدای خمیده همان دست راست نقاشی آبرنگ زن مالیخولیایی است که اخیرا در حراجی فروخته شده است».


دانشمندان با کمک مارک والتون، محقق مهندس مواد در دانشگاه نورث وسترن، این نقاشی را اسکن کردند تا بدون آسیب رساندن به آن، تصویر واضحی از آنچه زیر این نقاشی قرار دارد به دست آورند.



اثر هنری از هنرمندی ناشناس که پیکاسو روی آن نقاشی کرده است


آنها روش تصویربرداری طیفی استفاده کردند تا تصاویر پنهان شده زیر هر لایه از رنگ را مشاهده کنند. همچنین با استفاده از تصویربرداری فلورسنت ترکیب‌های رنگدانه آن را به دست آورند.


محققان بعد از 24 ساعت موفق شدند 70 درصد از نقاشی را آنالیز کنند. دانشمندان در پایه این نقاشی، اثر هنری از یک نقاش بارسلونایی ناشناس پیدا کردند.


به نظر می‎رسد که پیکاسو نقاشی این هنرمند ناشناس را 90 درجه به راست چرخانده و روی آن نقاشی کرده است. پیکاسو از برخی اشکال این منظره استفاده کرده است تا قامت خمیده زن را شکل بدهد.


این هنرمند در ابتدا زن را در حالی به تصویر کشیده است که شی را در دست راست خود نگه داشته، این در حالی است که در قطعه نهایی بدن زن در شنلی پوشانده شده است.


این دست شباهت قابل ملاحظه‌ای به نقاشی «زن مالیخولیایی» دارد. زن مالیخولیایی نقاشی آبرنگی است که در سال 2015 در حراجی در نیویورک به فروش رفت.


تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پیکاسو هیچ مشکلی درباره تغییر چیزها در حین فرآیند نقاشی نداشته است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته