دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 11:17

فراخوان هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فراخوان هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو را اعلام کرد.
کد خبر : 261298

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در راستای اهداف ترویجی و آموزشی تدوین شده در سند راهبردی فناوری نانو، مسابقه ملی دانشجویی فناوری نانو هر ساله با گستره ملی، توسط کارگروه ترویج و آموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان به فناوری نانو برگزار می‌شود.


هدف از برگزاری این مسابقه که بزرگترین رقابت علمی دانشجویی کشور در زمینه فناوری نانو است، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی آموزشی کشور، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آنها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو است.


علاقه‌مندان به فناوری نانو می‌توانند با شرکت در این آزمون، میزان آشنایی خود با فناوری نانو را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ارتقاء سطح آگاهی خود برنامه‌ریزی و تلاش کنند. به علاوه این آزمون بستری مناسب برای رقابت سازنده نهادهای ترویجی فناوری نانو، شرکت‌های آموزشی، مدرسان و متخصصان فناوری نانو برای کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش فناوری نانو و گسترش بیشتر این فناوری نوین است. کلیه افراد علاقه‌مند به فناوری نانو در تمامی رشته‌های دانشگاهی مرتبط، دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید، کارمندان و معلمان امکان حضور در این مسابقه را دارند.


این مسابقه در دو مرحله‏ و به‌صورت تئوری برگزار خواهد شد و کلیه سؤالات آزمون به صورت چند گزینه‌ای طراحی می‌شود. مرحله اول هشتمین مسابقه ملی نانو به صورت مجازی برگزار خواهد شد و داوطلبانی که موفق شوند حداقل 35 درصد از مجموع امتیاز آزمون‎های آزمایشی مرحله‌ای (4 آزمون) و جامع (1 آزمون) برگزار شده در سایت آموزش فناوری نانو را کسب کنند، امکان حضور در مرحله دوم هشتمین مسابقه ملی را خواهند داشت که به صورت حضوری برگزار خواهد شد.


همچنین در انتهای دفترچه سؤالات مسابقه در آزمون حضوری، علاوه بر سؤالات چهار گزینه‌ای، تعدادی سوال تشریحی برای سنجش توان آموزشی داوطلبان ارائه خواهد شد تا داوطلبان دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو به آن پاسخ دهند. اعطای گواهی توانمندی تدریس، منوط به کسب حد نصاب علمی در آزمون چهار گزینه‌ای و حد نصاب آموزشی در آزمون تشریحی است.


میانگین درصد کسب شده توسط داوطلب از مجموع آزمون‌های مرحله‌ای و جامع ویژه هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو، 10 درصد از امتیاز نهایی داوطلب در این مسابقه را تشکیل می‌دهد؛ به عنوان مثال، اگر میانگین درصد کسب شده داوطلب از مجموع آزمون‌های مرحله‌ای و جامع، 70درصد باشد، 7درصد از امتیاز مسابقه توسط داوطلب اخذ شده است.


علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا روز 31 فروردین 1397 فرصت دارند تا با مراجعه به سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته