دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1396 - 12:43
رئیس سازمان بسیج دانشجویی مطرح کرد:

لزوم پیاده‌سازی الگوی امام و امت برای تحقق اهداف انقلاب

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود برسد باید الگوی امام و امت پیاده شود.
کد خبر : 260997

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد جواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی امروز در افتتاحیه اولین دوره نخبه پروری اندیشه ولایت که توسط معاونت سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ برگزار شد گفت: به میزانی که اتحاد فکری با ولی داریم به همان میزان می‌توانیم اتحاد عملی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه اگر اتحاد فکری و اتحاد عملی با ولی اتفاق بیفتد الگوی امام و امت محقق می‌شود تصریح کرد: امام به تنهایی نمی‌تواند چنانچه معصومین ما هم برای تحقق حرکت خود به دنبال همراه کردن مردم بودند و البته رسالت معصومین هم همین بوده است.


نیک روش با بیان اینکه ما با اتحاد عملی با، ولی می‌توانیم به او قدرت دهیم و امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند این هستیم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود برسد باید الگوی امام و امت پیاده شود در غیر این صورت در تحقق اهداف انقلاب ناکام می‌مانیم.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: اگر امروز دچار خسارت‌هایی می‌شویم به علت این است که دستگاه‌های ما برخلاف منویات فکر، قول و عمل، ولی عمل می‌کنند با این وجود به میزانی که این فاصله زیاد شود به همین میزان از رسیدن به اهداف انقلاب عقب می‌افتیم.


وی با بیان اینکه در دوره‌ای به دولت اسلامی نزدیک شده بودیم، اما باز هم به عقب برگشتیم افزود: طبیعی است که این صدای مردمی است که با ولی فاصله دارند.


نیک روش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مباحث را در جمع‌های عمومی مطرح می‌کنند تصریح کرد: مثلا معظم له بحث سبک زندگی را در استانی که به زعم ما از توجهات نظام محروم بوده مطرح کردند و یا اینکه بحث نظامی سازی حاکمیت اسلامی یا پارلمانالیسم را در کرمانشاه با مردم در میان گذاشتند. در واقع بازگویی این مسائل در جمع‌های عمومی به این دلیل است که مردم به آن اندازه‌ای که با، ولی اتحاد دارند در راستای تحقق این موضوعات تلاش کنند به عنوان نمونه شهید حججی از جمله کسانی است که در این زمینه توانست با اتحاد فکری و عملی با ولایت در مسیر تحقق خواسته های، ولی گام بردارد.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید براینکه وابستگی به ولی افتخار است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که آدم دارای ولایت کسی است که ولی را بشناسند فکر ولی را بداند با ولی هم فکر شود و عمل ولی را بداند و با او هم عمل شود و دنبال ولی راه بیفتد و خود را پیوسته با ولی کند.


وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی بودند کسانی که در زمینه ولایت پذیری حرف برای گفتن داشتند و کتاب‌هایی را در این رابطه نوشته اند، اما ولایت پذیری آن‌ها محل شبهه شد تصریح کرد: دانایی برای این که عمل کنیم فایده دارد و گرنه به مصیبت مضاعف تبدیل می‌شود. مثلا مستشرقینی که عقبه جاسوسی دارند به مراتب اطلاعشان از مباحث قرانی از مسلمانان بیشتر است، اما این دانایی به عمل نینجامیده و به دارایی آن‌ها تبدیل نشده است، لذا ضرورتی که برای پیگیری منظومه فکری ولی وجود دارد از باب مقدمه عمل و از باب تحقق جامعه اسلامی در الگوی امام و امت است.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه پیوستگی با ولی انس و دانایی به همراه دارد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دست ولی باز شود باید با او همراه شویم در هر حال کسی که مدعی ولایت‌مداری است، اما پیوستگی و وابستگی با ولی ندارد حرف ولایت مداری اودر حد یک شوخی است.


وی با بیان اینکه عدم اتباع از ولی عامل ریزش‌هایی بوده که در طول حیات انقلاب اسلامی شاهد آن بوده‌ایم تصریح کرد: اگر امروز در اتحاد عملی و فکری با ولی درست عمل کنیم امتحان خود را به خوبی پس داده‌ایم و ان وقت آمادگی ظهور امام زمان را داریم. در هر حال آن چیزی که ظهور را به تاخیر انداخته از همین جنس است یعنی امت با ولی هم فکر نبوده است.


نیک روش گفت: بوده اند کسانی که با، ولی هم فکر و عمل شده اند مثلا پیامبر اکرم (ص) در مورد سلمان فرمودند: «سلمان منّا اهل‌البیت»


رئیس سازمان بسیج دانشجویی مقدمه اتحاد با ولی را تحقیق و پژوهش دانست و تصریح کرد: به میزانی که اطلاع پیدا می‌کنیم این اطلاع باید به عمل تبدیل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج دانشجویی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب