دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1396 - 16:57

بررسی دستورالعمل ضوابط تاسیس اتحادیه‌های انجمن‌های علمی‌دانشجویی

اولین جلسه شورای حمایت و نظارت برانجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی براساس آیین‌نامه جدید انجمن‌های علمی دانشجویی (مصوب مهر 96) امروز در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.
کد خبر : 260852

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، در این جلسه دکتر ایرجی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به ارائه گزارشی از تدوین پیش‌نویس، مراحل تصویب و آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی تأسیس و فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی اشاره کرد.


وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای توسعه فعالیت این نهادهای دانشجویی اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف مندرج در این آیین‌نامه ضروری است کمیته‌های حمایت و نظارت و همچنین شورای حمایت و نظارت با برگزاری جلسات منظم به تحقق این اهداف کمک کنند.


در ادامه این جلسه از طرف دبیرخانه شورای حمایت و نظارت گزارشی از وضعیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، میزان، نحوه و ابعاد فعالیت‌های آنها ارائه شد.


همچنین در این نشست پیرامون رسالت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و فعالیت‌های آن‌ها و پیشنهاداتی جهت گسترش و رشد توسط اعضای شورا مطرح و بررسی شد. در ادامه، پیش نویس «دستورالعمل ضوابط تأسیس و فعالیت اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی» مورد بررسی قرار گرفت.


در جلسه شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دکتر غفاری، معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم و رئیس شورا؛ دکتر ایرجی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیر شورا؛ دکتر جعفری مجد، نماینده معاونت حقوقی و امور مجلس؛ دکتر لیاقت دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران؛ کرمی، رئیس اداره فعالیت‌های فرهنگی؛ دکتر ابراهیم آبادی، دکتر ابراهیمی و دکتر باقرپور اساتید صاحب نظر در حوزه انجمن‌های علمی؛ لوشابی، توکلی نمایندگان دبیران اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی؛ امام قلی زاده نماینده دبیران مجمع دانشگاه‌ها و اکبری کارشناس اداره فعالیت‌های علمی وزارت علوم حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته