دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1394 - 15:30

اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی/4/ + تصاویر

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر : 26049

برگزاری کارگاه ویژه ماه رمضان با محوریت تفسیر سوره حدید در واحد مبارکه


همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با حضور کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.


کارگاه آموزش ضمن خدمت تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.


این کارگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت و شرکت‌کنندگان در این دوره از سوی منصور دیانی مدیرگروه معارف اسلامی و کارشناس قرآن و عترت دانشگاه تدریس می‌شود .


در این کارگاه که از سوی دفتر فرهنگ اسلامی واحد مبارکه برگزار می‌شود، 70 نفر از کارکنان شرکت دارند و به مدت 16 ساعت با تفسیر سوره حدید آشنا خواهند شد.


منابع آموزشی این دوره از تفسیر مجمع البیان شیخ طبرسی، تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی است و در پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون بعمل خواهد آمد و به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.


امام جمعه سروستان: قرآن کتاب زندگی است و باید الگوی سبک زندگی ما باشد


در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان در ماه مبارک رمضان برنامه تفسیر سوره حدید از سوی حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان سروستان هر روز همراه با نماز ظهر و عصر در مسجد پیامبر اعظم(ص) این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.


امام جمعه سروستان با تقدیر از این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گفت: طرح رمضان بهار قرآن از جمله کارهای فرهنگی مفید برای کل جامعه است که باید از سوی سایر نهادها الگوبرداری شود.


وی قرآن را کتاب زندگی بشریت معرفی کرد و افزود: همه ما باید این کتاب را در سبک زندگی خود الگو قرار دهیم.


ابراهیمی به فضایل سوره حدید پرداخت و با توجه به پرداختن این سوره به صفات خداوند گفت: کریم، حکیم و غفور از صفات مورد توجه این سوره در رابطه با خداوند است که به ما می‌آموزد که انسانها باید این صفات را در خود تقویت کنند که اگر ما کریم و غفور نباشیم در حقیقت بنده خدا نیستیم.


امام جمعه سروستان با توجه به اثرات مثبت ایجاد صفات خدایی در انسان، افزود: با وجود صفات خدایی انسان احساس تنهایی نمی‌کند و اگر انسان حضور خداوند را در زندگی خود احساس کرد دیگر به سمت امور خلاف نمی رود و این باعث تعالی و سعادت انسان می‌شود.


برگزاری کارگاه تفسیر سوره «حدید» در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان


به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمان با واحد های دانشگاه آزاد اسلامی کارگاه تفسیر سوره «حدید» در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: چهارمین دوره طرح رمضان بهار قرآن همزمان با واحد های دانشگاهی سراسر کشور در واحد سیرجان در حال برگزاری است.


حجت الاسلام جلال حیدرآبادی افزود: کارگاه تفسیر سوره «حدید» براساس دستورالعمل و روزهای یکشنبه تا چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار می شود.


وی گفت: روزهای شنبه و پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر جلسه قرآن برگزار می شود.


حیدرآبادی خاطرنشان کرد: مسجد دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در شب های قدر پذیرای دانشجویان و اساتید و کارکنان خواهد بود.


برگزاری چهارمین دوره طرح قرآنی– فرهنگی «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره سوره حدید در واحد رامسر


کارگاه آموزش ضمن خدمت تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان پس از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار می شود.


این کارگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت و کارکنان، اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه با تفسیر سوره حدید به طور کامل آشنا خواهند شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رامسر و مدرس این کارگاه با تشریح برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ماه رمضان در این واحد دانشگاهی گفت: قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم از سوی کارکنان، اساتید و دانشجویان، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مراسم افطاری، برگزاری مراسم یادبود دو تن از اساتید دانشگاه (مرحوم دکتر علی فلکیان ومرحوم فرزاد عسگریان) و قرائت زیارت عاشورا درجوار مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌هایی بوده که در این ماه برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام علی راستگو افزود: ماه رمضان، بهار قرآن و فرصتی نیکو برای سلامت جسم و تعالی روح است در این ماه انسان با روزه گرفتن و شب زنده داری با هواهای نفسانی خویش مبارزه کرده و راه رسیدن به کمال را برای خود هموار می‌کند در این ماه مبارک ملائک از آسمان رحمت و مغفرت الهی را بر اهل زمین نازل می‌کنند. من به همکاران و اساتید توصیه می‌کنم که فرصت زیبای رمضان را غنیمت شمرده، علاوه بر بهره برداری معنوی برای خود، در رشد و ترقی جامعه اسلامی و رفع گرفتاریهای مادی و معنوی ملت شریف ایران و همه جوامع اسلامی دعا کنند.


برگزاری مراسم روخوانی قرآن کریم و تفسیر سوره در ایام ماه مبارک رمضان در واحد پارس آباد مغان


به مناسبت ماه مبارک رمضان، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان همه روزه بعد از اقامه نماز جماعت در مراسم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم حاضر و ۲۰ دقیقه به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بصورت دسته جمعی می‌پردازند.


محمدزاده مسئول فرهنگی و اجتماعی این واحد با بیان اینکه این برنامه یکی از برنامه های اجرایی شورای فرهنگی واحد در ماه مبارک رمضان است گفت: تفسیر سوره حدید از سوی یکی از روحانیون دانشگاهی شهرستان، برپایی نماز جماعت با حضور گسترده همکاران، مراسم تلاوت قرآن به صورت دسته جمعی، تکریم ایتام، برگزاری مراسم احیاء، برگزاری مراسم شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) و حضور در مراسم شهرستان از جمله برنامه های شورای فرهنگی برای رمضان ۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان است.


کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برگزار شد


چهارمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی « رمضان بهار قرآن » با محوریت تفسیر سوره حدید، ویژه اساتید و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برگزار شد.


این کارگاه آموزشی با ماه مبارک رمضان آغاز و تا اواخر ماه مبارک ازسوی استاد سعدی مویدی مدیر گروه آموزشی معارف اسلامی واحد بیضا و با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر با معارف قرآنی و بهرمندی اساتید و کارکنان از رهنمود های قرآن کریم، به همت دفتر فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود .
کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با حضور 40 نفر از اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد بیضا به مدت 16 ساعت برگزار و گواهی مربوطه پس از کسب حداقل 60 درصد نمره آزمون از طرف دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی صادر خواهد شد .
همچنین دفتر فرهنگ اسلامی با همکاری حوزه روابط عمومی اقدام به برگزاری مسابقه قرآن به صورت پیامکی کرده است که در پایان هر مسابقه به برندگان به قید قرعه جوایز نفیس فرهنگی اهدا خواهد شد.


کارگاه تفسیر سوره حدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد


همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت کانون قرآن و عترت و دفتر فرهنگ اسلامی، چهارمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره مبارکه حدید همزمان با سایر واحدها و مراکز دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد برگزار می‌گردد.


در این کارگاه که به همت کانون قرآن و عترت و دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد و از سوی حجت الاسلام نبی اله مرادی از اساتید حوزه و دانشگاه و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌گردد، 30 نفر از اساتید و کارکنان شرکت دارند و به مدت 16 ساعت با تفسیر سوره حدید آشنا خواهند شد.


کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره مبارکه حدید از تاریخ ۳۰ خرداد ۹۴ تا ۲۴ تیر ۹۴ همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه به جز ایام تعطیل در ایام پرخیر و برکت ماه رمضان برگزار می‌شود و تمامی کارمندان تمام وقت رسمی و قراردادی و اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و حق التدریس دانشگاه می توانند در این کارگاه شرکت کنند.


همچنین به تمام شرکت‌کنندگان در این طرح که بتوانند 60 درصد نمره آزمون را کسب کنند گواهی پایان دوره به مدت 16 ساعت از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه صادر خواهد شد.


تعمق در قرآن ، تعمق در دین اسلام است


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به نقش مهم و جایگاه رفیع قرآن کریم درشناخت دین مبین اسلام گفت:تعمق در قرآن ، تعمق در کلام خدا و دین اسلام است وانسان با ژرف اندیشی و تامل در آن می تواند به جایگاه و اهداف واقعی اسلام پی ببرد.


حجت الاسلام حسن زارعی در حاشیه برگزاری کارگاه تفسیر سوره حدید این واحد دانشگاهی با تبریک و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه پر خیر و برکت رمضان ، از قرآن به عنوان گوهری گرانبها و ارزشمند در زندگی مسلمانان یاد کرد و گفت:پیامبر عظیم الشان اسلام قرآن را برای هدایت و روشنی راه مسلمانان قرار داد و ما وظیفه داریم تا با تفسیر و تعمق در آن ، نهایت بهره واستفاده معنوی راببریم و با بکار بستن آن در زندگی ، توشه آخرت خود را پر بار سازیم.


وی، منشا بیداری اسلامی امروز در دنیا را ترویج فرهنگ قرآنی و دینی دانست و افزود:قرآن بهترین راهنمایی یک عقیده قلبی، دینی و توحیدی و اخلاق فاضله است که می تواند تحول عظیمی درجوامع مختلف و شخصیت های آن ایجاد نماید


معاون فرهنگی واحد بندرعباس کتاب آسمانی را اساس و بنیان تمام علوم در جهاندانست و گفت:محور و پایه‌گذارتمام علوم و نهادهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی بر محور قرآن بنا شده ، و هیچ چیز خارج از آن نبوده و نیست.


این مسئول با اشاره به اینکه احکام قرآنی فرا زمانی و محدودیت زمانی در آن معنایی ندارد و برای همیشه قابل پیروی است گفت: قرآن کتاب علمی، دینی، اجتماعی،‌تهذیبی، اخلاقی و تاریخی است که مقررات و قوانین و احکام آن با اصول و قوانین و مقررات تمام ادوار تطبیق می‌کند و برای همیشه قابل پیروی و عمل است.


گفتنی است کارگاه تفسیر سوره حدید به مدت یک هفته با حضورمدرس دانشگاه حجت الاسلام سید حسن معنوی برگزار شدکه با استقبال گرم و شرکت حداکثری کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته