دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1396 - 12:45
اولین واکنش سعیدی‌کیا به نامه اعتراضی بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با آنا؛

صرفه‌جویی 800 میلیاردی در ماجرای نوسازی ساختمان بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: ساختمان جدید بنیاد 15 سال رها شده و غیرقابل استفاده بود، یعنی به معنای واقعی کلمه مخروبه‌. من در جواب برخی که می‌پرسند «یعنی بدتر از ساختمان پلاسکو بود؟» می‌گویم که پلاسکو دایر بود، اما این خرابه‌ای بیش نبود.
کد خبر : 259987

محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نامه‌ اعتراضی شورای تببین‌ مواضع بسیج دانشجویی کشور پیرامون هزینه‌های میلیاردی نماکاری ساختمان بنیاد مستضعفان اشاره و اظهار کرد: این ماجرا نصف حقیقت است. این موضوع که مطرح شده همه حقیقت نیست.


وی در این‌باره اضافه کرد: ما یک ساختمان 15 طبقه و یک ساختمان 10 طبقه داریم؛ این ساختمان 10 طبقه در حال تخریب بود و نزدیک به 15 سال هم رها شده بود. ما و ستادمان در همین ساختمان 15 طبقه قرار داشتیم و آمدیم این ساختمان 10 طبقه را تعمیر، نوسازی و مقاوم‌سازی کردیم.


سعیدی‌کیا ادامه داد: بعد از آماده‌سازی این ساختمان همه هلدینگ‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری و در آنجا اسکان دادیم پس در این ماجرا 100 میلیارد تومان هزینه و 800 میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.


رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان افزود: ساختمان‌های بنیاد در سطح شهر که همه آن‌ها هلدینگ‌ها بودند واگذار و آن‌ها را فروختیم. اینکه می‌گویم نصف حقیقت است به همین دلایلی بود که عرض کردم. به طور مثال فردی یک میلیون تومان هزینه می‌کند، اما 3 میلیون تومان درآمد دارد؛ کسی نمی‌تواند بگوید چرا یک میلیون تومان را خرج کردید، بنابراین باید دید که آیا آن 3 میلیون تومان هم هزینه شده است یا خیر.


سعیدی‌کیا تصریح کرد: آن ساختمان 15 سال رها شده و غیرقابل استفاده بوده است، یعنی مخروبه‌ای به معنای واقعی کلمه بود. برخی می‌گویند یعنی بدتر از ساختمان پلاسکو بود؟ من در جواب می‌گویم که پلاسکو دایر بود، اما این خرابه‌ای بیش نبود.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چندی قبل شورای تببین‌ مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به سعیدی کیا پیرامون شایعات مطرح شده در خصوص هزینه‌های سنگین نماکاری ساختمان بنیاد مستضعفان اعتراض کرد و خواستار توضیح مسئولان بنیاد مستضعفان شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته