دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 16:03

محمد دادکان: در شرایط مساعد به فوتبال برمی‌گردم/ موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستم/ اولویتم در دانشگاه آزاد ورزش همگانی است

معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:هدف اصلی ما در دانشگاه آزاد، گسترش ورزش همگانی در میان دانشجویان است.
کد خبر : 25972

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، نشست خبری معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز در محل ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد و دکتر محمد دادکان به تشریح فعالیت های ورزشی صورت گرفته در این دانشگاه و همچنین مسائل مختلف ورزش ایران پرداخت.در ادامه وی پاسخگوی سوالات خبرنگاران نیز بود. سخنان ابتدایی دادگان و پاسخ‌های او به پرسش‌های خبرنگاران را در ادامه می‌خوانید


گزارش از عملکرد 20 ماهه


معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، معاونتی جوان است که از 21 یک ماه پیش تشکیل شده است. در این 21 ماهی که من در این معاونت حضور داشته‌ام سعی کردیم حوزه ورزش دانشگاه آزاد را در دو بخش حرفه‌ای و همگانی گسترش دهیم. هر چند اولویت ما ورزش همگانی است. در تلاشیم شرایطی مهیا کنیم تا دانشجویان دانشگاه آزاد به ورزش کردن گرایش بیشتری داشته باشند. در بحث حرفه‌ای نیز اولویت ما باشگاه‌داری به صورت حرفه ای است. ما 20 تیم در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که در این 20 تیم 309 ورزشکار حضور دارند که به جز فوتسال تمامی آنها صاحب مقام شدند.









بارها گفتم و باز هم می گویم بهترین فوتبالیست ایران 100 میلیون تومان بیشتر نمی ارزد. این رقم هایی که این روزها پرداخت می شود کاذب است. ما اکنون بازیکنی در لیگ ایران نداریم که بیشتر از 100 میلیون تومان ارزش داشته باشد



در 10 رشته عنوان قهرمانی، در 6 رشته عنوان دوم و در 3 رشته عنوان سوم را کسب کردیم. تنها در فوتسال نتوانستیم به مقامی دست پیدا کنیم که آن هم به دلیل تنبیه انضباطی بود که ما برای این تیم وضع کرده بودیم و اجازه اعزام به آنها برای حضور در یکی از دیدارهایشان را ندادیم. نتیجه این بازی به دلیل حضور نیافتن تیم فوتسال دانشگاه آزاد 3 بر صفر به سود تیم حریف شد. اگر تیم دانشگاه آزاد در این بازی حضور پیدا می کرد به طور حتم می‌توانست جزو سه تیم برتر لیگ فوتسال شود. اما برای ما اخلاق‌مداری مهمتر از کسب عنوان قهرمانی است.برند دانشگاه آزاد محبوب و معقول است مردم دیگر از من درباره فوتبال نمی پرسند و می گویند از ورزش دانشگاه چه خبر.البته این نکته را هم باید گوشزد کنم که موفقیت های ورزشی دانشگاه بدون حمایت های دکتر میرزاده امکان پذیر نبود.


میزبانی از تیم‌ها در اماکن ورزشی دانشگاه آزاد


در گذشته تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد برای میزبانی از تیم‌های دیگر، مسابقاتشان را در ورزشگاه‌هایی نظیر آزادی برگزار می‌کردند و به همین دلیل هزینه‌های زیادی بابت اجاره این ورزشگاه‌ها پرداخت می کردند. اما از زمان حضور من در معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، سعی کردم مسابقات را در فضاهای ورزشی دانشگاه آزاد برگزار کنیم .نمونه بارز این سیاست برگزاری دیدارهای تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در سالن ورزشی این دانشگاه است.


تاکید بر شفاف‌سازی مالی


در گذشته هزینه‌های زیادی در حوزه ورزش دانشگاه آزاد صورت می گرفت. این هزینه ها در حدود دو برابر هزنیه‌های فعلی بود. ما برای 20 تیم ورزشی 4میلیارد و 289میلیون تومان هزنیه کرده‌ایم. من در زمان حضورم در فدراسیون فوتبال نیز به شفاف‌سازی در مسائل مالی بودم. تا زمانی که در این فدراسیون بودم ریالی بدهکار نبودیم. امیدوارم این شفاف‌سازی الگویی باشد برای باشگاه‌ها. اگر می‌بینید که باشگاه‌ها چنین شفاف‌سازی‌هایی انجام نمی‌دهند بدون شک در کار آنها ایرادی وجود دارد.وگرنه دلیلی ندارد در زمینه مالی پنهان‌کاری صورت بگیرد.


به دنبال خرید امتیاز لیگ تیم لیگ برتری نیستیم


تیمداری در فوتبال جزو اولویت های ما در دانشگاه آزاد نیست اما اگر زمانی بخواهیم این کار را انجام دهیم به دنبال خرید امتیاز نیستیم و از لیگ‌های پایین تر کارمان را آغاز خواهیم کرد.



حمایت از خبرنگاران


در زمان ریاستم در فدراسیون فوتبال 236 خبرنگار را همراه با تیم ملی اعزام کردیم. جالب اینکه در آن دوره بیشترین انتقادها از طرف همین خبرنگاران صورت می‌گرفت اما من هیچ وقت به دنبال جبهه‌گیری شخصی مقابل خبرنگاران نبودم. پیشنهاد می کنم از جمع فعلی خبرنگاران کمیته‌ای متشکل از 3 یا 5 نفر تشکیل شود و مسائل مربوط به خبرنگاران را پیگیری کنند.


ارزش بهترین فوتبالیست ایران 100 میلیون تومان است


بارها گفتم و باز هم می گویم بهترین فوتبالیست ایران 100 میلیون تومان بیشتر نمی ارزد. این رقم هایی که این روزها پرداخت می شود کاذب است. ما اکنون بازیکنی در لیگ ایران نداریم که بیشتر از 100 میلیون تومان ارزش داشته باشد.پیش از انقلاب من را از پرسپولیس و پس از انقلاب نیز از فدراسیون فوتبال اخراجم کردند آنهم به خاطر اینکه به حرفم پایبند بودم و آن را تغییر ندادم. الان هم با قاطعیت می گویم که بازیکنان فعلی نهایتا با احتساب تورم 150 میلیون تومان ارزش دارد.








برند دانشگاه آزاد محبوب و معقول است مردم دیگر از من درباره فوتبال نمی پرسند و می گویند از ورزش دانشگاه چه خبر.البته این نکته را هم باید گوشزد کنم که موفقیت‌های ورزشی دانشگاه بدون حمایت های دکتر میرزاده امکان پذیر نبود.

برای یک سال فوتبال را تعطیل می کنم


اگر زمانی به فوتبال برگردم برای یکسال آن را تعطیل می‌کنم. تنها 20 روز به آغاز لیگ باقی مانده است و رای به سقوط راه آهن به دسته اول داده‌اند. در کجای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ زمانی که اجازه حضور صنعت نفت آبادان را در لیگ ندادم،تهدید به زندان رفتن شدم اما من بر سر اصولم ایستادم واجازه حضور این تیم را در لیگ برتر ندادم.


بانوان حق دارند به ورزشگاه ها بروند


نمی شود به بانوان بگوییم در ورزشگاه ها حضور پیدا نکنید زیرا آنها هم به اندازه آقایان حق دارند مسابقات ورزشی را از نزدیک تماشا کنند. در بازی‌های تیم بسکتبال دانشگاه آزاد ما اجازه حضور بانوان را دادیم و خوشبختانه هیچ اتفاق بدی نیز نیفتاد. اما باید زمینه را برای حضور آنها در ورزشگاه ها مهیا کنیم. دخترانم برای تماشای بازی بسکتبال به سالن آمده بودند. اگر زمینه مهیا نبود من اجازه حضور آنها را نمی دادم. حتی برای دیدارهای تیم ملی والیبال نیز پیشنهاد دادم که در یکی از بازی ها بانوان و در بازی دوم آقایان حضور داشته باشند.



تضعیف استقلال و پرسپولیس در دستور کار مدیران


هدف مسئولان ورزش ساماندهی استقلال و پرسپولیس نیست. بلکه به دنبال تضعیف این دو تیم هستند چرا که موفقیت این دو تیم باعث شاد شدن فضای جامعه می شود. شاد بودن هم در جامعه ما سوبسید دارد و تنها چیزی که سوبسید ندارد غم و غصه است. من یک بار رتبه هفتم پرسپولیس را پیش‌بینی کردم و به خاطر آن لقب نوستر آداموس به من داده شد. من نوستر آداموس نیستم اما مطمئن باشید در فصل جاری قبل از هفته هفتم پرسپولیس دچار بحران خواهد شد.









بر اساس یک قرارداد مشخص و شفاف به ورزشکاران دانشگاه آزاد پول داده‌ایم. زمانی هم که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم، 5.5 میلیارد تومان در آن فدراسیون گذاشتم و رفتم و اگر باشگاه‌های دیگر نمی‌توانند به این شکل فعالیت کنند، حتما مشکلی در کار آنها وجود دارد



اهمیت به مسائل انضباطی


زمانی هم که در فدراسیون فوتبال بودم، هیچ یک از بازیکنان دچار مشکل نمی‌شدند. بروید تحقیق کنید و ببینید آیا بازیکنی در آن زمان دچار مشکلاتی نظیر خروج از کشور و موارد مالی و پروازی شده بود؟ در حال حاضر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی همه چیز روی برنامه است و بدون هیچ مشکلی بازیکنان برای برگزاری دیدارهای خود راهی مسابقه‌ها می‌شوند. جالب است بدانید در طول زمان حضورم به عنوان بازیکن حتی یک کارت زرد هم نگرفتم و در هر جا که باشم، سرلوحه کارم را انضباط بویژه انضباط مالی قرار می‌دهم. برای من اخلاق همواره به عنوان سرلوحه قرار دارد. از 309 نفری که در تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش قهرمانی و حرفه‌ای فعالیت دارند، بپرسید آیا ریالی را از این دانشگاه طلب دارند؟ ما بر اساس یک قرارداد مشخص و شفاف پرداختی‌های خود را به ورزشکاران داده‌ایم. زمانی هم که در فدراسیون فوتبال حضور داشتم، 5.5 میلیارد تومان در آن فدراسیون گذاشتم و رفتم و اگر باشگاه‌های دیگر نمی‌توانند به این شکل فعالیت کنند، حتما مشکلی در کار آنها وجود دارد.



بازگشت به فوتبال در صورت وجود شرایط مساعد


تعلیق فدراسیون فوتبال به دلیل برکناری من بود. چرا که فیفا در صورتی فوتبال یک کشور را تعلیق می کند که رئیس فدراسیون توسط دولت برکنار شده باشد. اگر تغییرات دولت در پست نایب رئیس فدراسیون باشد فیفا عکس العملی نخواهد داشت. هر چند رئیس فدراسیون فوتبال سعی می کند مطابق میل وزارت ورزش رفتار کند تا در این پست باقی بماند.کشوی جادویی در زمان حضور من در فدراسیون فوتبال وجود نداشت. در آن زمان نامه‌هایی که به دبیرخانه فدراسیون فوتبال می رفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترتیب اثر داده می شد. اکنون نیز چنین کشویی در معاونت ورزشی دانشگاه آزاد وجود ندارد.اگر شرایط مساعد باشد به فوتبال باز می گردم. نکته ای که وجود دارد این است که نمی خواهند من در فوتبال باشم.


گفتنی است در حاشیه این نشست از لباس های تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد. این لباس‌ها برای رشته های مختلف ورزشی و با رنگهای آبی،صورتی، سفید و سورمه ای طراحی شده است.








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته