دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 16:13

مشارکت دانشجویان در قالب تشکل‌ها، بر مسائل اجتماعی دانشگاه تاثیرگذار است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر تقریبا ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی، بالغ بر پنج هزار کانون و نزدیک به ۳۴۰ تا ۳۵۰ تشکل اسلامی در دانشگاه‌های کشور فعال است.
کد خبر : 258510

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکترغلامرضا غفاری در بازدید از دانشگاه شهرکرد با اعلام این خبر اظهار کرد: حوزه اجتماعی، حوزه نوپدیدی در دانشگاه نیست و وجود معاونت فرهنگی اجتماعی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان می‌دهد که نسبت به مسائل فرهنگی اجتماعی دانشگاه حساسیت لازم وجود داشته و دارد.


وی افزود: در همین راستا اکنون با قوت بیشتری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پیگیری می‌شود و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط دانشجویان انجام می‌شود.


غفاری با اشاره به وجود تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: مشارکت دانشجویان در قالب تشکل‌ها، می‌تواند به مسائل حوزه اجتماعی دانشگاه و فراتر از آن کمک کند.


وی ادامه داد: به همین منظور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد فعال‌سازی دفاتر دانشگاه و جامعه است که این دفاتر به نوعی هسته‌های فکری میان دانشگاه و جامعه هستند و به شناسایی مسائل و تحلیل آن‌ها می‌پردازند.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل چهارم، اجتماعی و فرهنگی شدن آنان بسیار مهم است، گفت: تسهیل مشارکت دانشجویان و افزایش مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف در دانشگاه‌ها از برنامه‌های وزارت علوم است.


غفاری در پایان گفت: اکنون مجمومه تشکل‌های دانشجویی قابل توجه است، اما انتظار این است که جمعیت بیشتری دراین تشکل‌ها حضور یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته