دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 17:00

ساخت خانه‌ای عجیب و غریب با پرینتر سه‌بعدی

قرار است امسال خانه‌ای با شکلی منحصر به‌فرد در تنسی آمریکا ساخته شود که تمام قسمت‌های آن توسط پرینترهای سه‌بعدی تولید شده است.
کد خبر : 258487

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، اخیرا تصاویری از این خانه مفهومی منتشر شده است که نشان می‌دهد خانه‌های آینده چه شکلی خواهند بود.


این تصاویر خیره‌کننده نگاه اجمالی به اولین خانه مفهومی ساخته شده با پرینتر سه‌بعدی می‌اندازد.



این خانه که «منحنی جذاب» نام دارد با استفاده از 28 پنل ساخته خواهد شد که همه آنها توسط پرینترهای سه‌بعدی تولید می‌شوند، سپس این پنل‌ها در کنار هم گذاشته می‌شوند تا دو دیوار خارجی، یک سقف و یک هسته داخلی ساخته شود.


این چهار ساختار اصلی به هم متصل می‌شوند که در نهایت ساختار پیچیده‌ای از زاویه‌های منحنی و پنجره‌های براق ساخته خواهد شد.



باوجود این که تاکنون ساختمان‌های زیادی با استفاده از پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است اما این خانه که در تنسی ساخته خواهد شد، اولین خانه‌ای است که هیچ زاویه و شکل منظمی ندارد.


این خانه توسط کمپانی «واتگ» و با الهام از برنامه «کیس استادی هوس»، توسعه یافته بین 1945 تا 1966، طراحی شده است.



این برنامه 36 نمونه اولیه از طراحی خانه‌های کارآمد را مورد بررسی قرار داد تا خانه‌های مدرن را بازسازی کند و بتواند بهترین طراحی برای خانه‌های نسل جدید را انتخاب کند. مهندس معمار این پروژه به جابه‌جایی مرزهای محدودیت و ساخت فضاهای باز با تمرکز بر نور طبیعی مشهور است.


سخنگوی کمپانی واتگ می‌گوید: «منحنی جذاب با بهره‌گیری اصول طراحی مدرن ساخته می‌شود که گام بعدی در دگرگونی اصول ساخت و ساز خانه‌های نسل آینده به شمار می‌رود و مرزهای داخل و خارج محیط را محو می‌کند».



وی می‌گوید: «بسیار مهم است که معماری و محیط هماهنگ با هم کار کنند. محلی که برای ساخت این خانه در نظر گرفته شده است در کنار رودخانه تنسی است که نور عالی و محیط چوبی دارد».


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته