دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1396 - 16:41
رئیس مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری :

تهدید ترامپ فرصت بی‌بدیلی برای وحدت فلسطینیان و امت اسلامی است

رئیس مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری گفت: قدس پایتخت همیشگی و ابدی فلسطین است و خوشبختانه تهدیدی که ترامپ انجام داد امروز به عنوان یک فرصت بی‌بدیل در اختیار فلسطینیان و امت اسلامی است که ما بتوانیم از آن به عنوان وحدت امت اسلامی به خوبی استفاده کنیم.
کد خبر : 257003

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صادق رمضانی رئیس مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: انقلاب اسلامی ما مرزها جغرافیایی خودش را درنوردیده و در قلوب سیاه پوستان و سفیدپوستان ورود پیدا کرده است.


وی ادامه داد: حضرت امام همیشه بر دو مبحث در حوزه ی فلسطین اشاره می کردند، یکی موضوع رژیم صهیونیستی و اسرائیل بود و یکی صهیونیزم جهانی بود.


رمضانی افزود: مسئله ما با نابودی اسرائیل تمام نمی شود. مکتبی به نام صهیونیزم جهانی در تاروپود جوامع انسانی، در نظام های بانکی در معاملات در روابط سیاسی و دیپلماتیک بین کشورها ریشه دوانده است. این موضوع، مورد توجه امام قرار گرفت و فرمودند که ما باید آن را ازبین ببریم، لذا ماموریت ما و شما در محدوده ی جغرافیایی فلسطین در غرب آسیا تمام نمی شود.


وی اضافه کرد: اگر به اذن خدا همان طور که رهبر انقلاب خبر دادند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده باشیم و این امر محقق شد، ماموریت ما همچنان ادامه خواهد داشت. در واقع این ماموریت تا احیا اندیشه تمامی مستضعفان جهان باید ادامه داشته باشد . جنبش دانشجویی این نگاه و افق نگاه خودش و مهندسی خودش باید مورد توجه قرار دهد.


رئیس مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری در مورد راه حل مسئله ی فلسطین، مقاومت و انتفاضه را به عنوان دو اصل کلی مطرح کرد و گفت: استمرار مقاومت و استمرار انتفاضه راه حل های بی بدیلی هستند که می تواند در برابر جریان های واداده درون فلسطینی و در برابر جریان های خارج از حوزه ی فلسطین بایستند و مانع از توسعه ی نقشه های شوم این رژیم اشغالگر شوند، بنابراین مقاومت و انتفاضه باید صورت بگیرد.


رمضانی افزود: وحدت درون فلسطینی راه ماندگاری مقاومت و انتفاضه است و همه ی جریان های فلسطینی اعم از جهاد اسلامی ، حماس و دولت خودگردان باید حول محور فلسطین و مسئله ی مسجدالاقصی و قدس به توافق برسند.


وی ادامه داد: قدس پایتخت همیشگی و ابدی فلسطین است و قابل تقسیم و تجزیه نیست و در هیچ میز مذاکره ای پیرامون قدس و بیت المقدس نمی توان مذاکره کرد. خوشبختانه تهدیدی که ترامپ انجام داد امروز به عنوان یک فرصت بی بدیل در اختیار فلسطینیان و امت اسلامی است که ما بتوانیم از آن به عنوان وحدت امت اسلامی به خوبی استفاده کنیم و ضربه ی مهلکی به رژیم صهیونیستی و استراتژی بلندمدت آمریکا که همان چپاول منابع منطقه است، بزنیم.


رمضانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: راه حل آخر رفراندوم است، مقام معظم رهبری راه حلی را به عنوان رفراندوممطرح کردند. رفراندوم یعنی بازگشت همه ی فلسطینی ها به سرزمین اشغال شده ی فلسطین و بازگشت این ها می تواند مشکل فلسطین را حل کند. برگزاری یک رفراندوم و انتخابات آزادبه منظور سپردن سرنوشت فلسطین به خود فلسطیان و شما می توانید نسبت به طرح سوالاتی برای چگونگی برگزاری رفراندوم، چگونگی مقاومت و انتفاضه مفید باشد. ما روزی را خواهیم دید که فلسطین آزاد شده است و ان شالله همانطور که آرزوی امام بود در مسجد الاقصی همه با هم به نماز وحدت بایستیم .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته