دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 12:05
هزار دانشجوی خوزستانی خطاب به روحانی:

تصمیمی عاجل برای خوزستان ثروتمند با مردمی فقیر گرفته و اجرا کنید

بیش از 1000 دانشجوی خوزستانی در نامه‌ای خطاب به روحانی اعلام کردند: آیا صدای دردآلود مردم خوزستان از فیلترینگ شدید اطرافیان به گوش‌تان نمی‌رسد؟ چرا وعده‌های اقتصادی شما محقق نشده است؟ برای خوزستان جلسه شورای عالی امنیت ملی را برگزار کنید و طرح انتقال آب کارون را فوراً متوقف کنید.
کد خبر : 254589

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن این نامه به شرح زیر است:


«اکنون که در حال ارسال این نامه به حضرتعالی به عنوان رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم هستیم قریب ۶ ماه از دولت دوم و ۴ سال و نیم از وعده‌های شما در دولت اول می‌گذرد و خوزستان همچنان گرفتار و اسیر ریزمرگ‌هایی است که از سال ۸۱ تاکنون میزبانِ این مهمان ناخوانده است و بیکاری در تک تک شهر‌های این استان به حد انفجار رسیده است!


قریب ۴.۵ سال از ریاست جمهوری شما می‌گذرد، اما هیچکدام از وعده‌ها و برنامه‌های چند صد روزه‌تان، نه تنها محقق نشده بلکه وضعیت اقتصادی و معیشتی ملت بر اثر سیاست‌های نابجا و غلط دولت شما هر روز بدتر از دیروز شده و گرانی و تورم افسارگسیخته در کنار ورشکسته شدن کارخانه‌های تولیدی یکی پس از دیگری و همچنین بیکاری کمر مردم را شکسته و با افزایش ضریب جینی، اختلاف طبقاتی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است!


جناب آقای روحانی؛ جا دارد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مفصلاً برای حضرتعالی و وزرای کهنسال و بی تحرک تان شرح داد؛ چرا که هنوز شما و دولتتان باور نکرده‌اید که مردم از این وضعیت به تنگ آمده‌اند! متاسفانه اعتراضات گسترده مردم در سراسر کشور که توسط عده‌ای از فتنه‌گران و حامیان رسانه‌ای حضرتعالی در خارج از کشور، به انحراف و حاشیه کشیده شده، ظاهراً مسئولین دولتی را بیدار نکرده است!


ظاهراً دولتمردان درد مردم و شعار‌های مردم و مطالبات جدی مردم را هنوز ندیده یا به اطلاعتان نرسانده‌اند؟ و یا سعی دارید با مباحث کاملاً حاشیه‌ای نظیر رفع فیلتر تلگرام و یا قابل نقد بودن ائمه معصوم علیهم‌السلام مردم را مشغول کنید؟


ریاست محترم شورای عالی امنیت ملی؛لازم است وعده‌های جذاب شما را طی این سال‌ها باهم مرور کنیم. شما فرمودید: «مشکلات کشور ناشی از سوءتدبیر است نه تحریم. تحریم‌ها ۲۰ درصد نهایت تاثیر داشته باشند». برای امضای برجام بار‌ها توجیه کرده‌اید: «تحریم‌های بین‌‌المللی علیه ایران بالمره لغو می‌گردد»، وعده دادید «چنان درآمد سرشاری نصیب مردم گردد که نیاز به یارانه نیز نداشته باشند»، وعده دادید که «سرمایه گذاری خارجی پروژه‌های عمرانی را در برگیرد» در حالی‌که امروز آمار رسمی بانک مرکزی شما می‌گوید که حجم سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۵ یک دومِ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۱ است!


این یعنی سیاست‌های نادرست خارجی شما نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش نداده بلکه آن را ۵۰ درصد کاهش داده است، وعده دادید «کسی سرگرسنه بر زمین نمی‌گذارد»، وعده دادید «جوان بیکاری نمی‌ماند که در مقابل خانواده و فرزندانش شرمنده باشند»، وعده دادید «شفافیت بر تصمیمات و اقدامات مسئولان حاکم می‌شود»، وعده دادید «مشکل آب و ریزگرد‌ها حل می‌گردد»، وعده دادید «بداخلاقی‌های سیاسی پایان می‌یابد»، وعده دادید «فاصله طبقاتی کاهش می‌یابد»، اما امروز اختلاف طبقاتی به بالاترین حد خود رسیده است، وعده دادید «موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود»، اما ۶۰ درصد کارخانه‌های کوچک و بزرگ کشور در این چندسال تعطیل شده است! وعده دادید «بخش خصوصی تقویت می‌شود و هزینه‌های جاری دولت کاهش می‌یابد»، اما هم اکنون هزینه‌های جاری دولت شما ۴۸ درصد افزایش یافته است، وعده دادید «نرخ ارز کاهش و ارزش پول ملی احیا می‌شود»، اما نرخ ارز برای اولین بار در تاریخ به بالای ۴ هزارتومان رسیده و ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است و صد‌ها وعده و وعید دیگر!


آقای روحانی؛ در سال ۹۲ وعده داده‌اید طی ۳ سال طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان را به اتمام برسانید. اما اکنون بعد از گذشت ۴ سال از آن وعده، وزارت نیروی روحانی به بهانه کمبود آب اجازه تکمیل طرح را نمی‌دهد. از آن طرف رییس محیط زیست دولت دوازدهم از آب مازاد در خوزستان سخن می‌گوید. این همه تناقض‌گویی یا ناشی از بی‌خبری و عدم شناخت دولت از منابع است، یا نشان از خیانت دولت به مردم خوزستان! عزل جناب کلانتری کوچکترین خواسته مردم خوزستان است.


ریاست محترم شورای عالی امنیت ملی کشور؛ بازخوانی وعده‌ها و برنامه‌های حضرتعالی به همراه نگاه به وضعیت موجود و هم‌چنین نگاه به برنامه‌های آینده حضرتعالی که در بودجه سال ۹۷ متبلور شده است، جامعه را دچار یاس و ناامیدی از شما می‌کند. نه تنها وعده‌های شما محقق نشده بلکه در این ۵ سال هیچ برنامه‌ای ملی برای حل معضلات ریزگردها، بیکاری، کم کردن وابستگی به نفت، مسکن جوانان، رکود اقتصادی، مشکلات اقتصادی قشر متوسط و ضعیف جامعه، مشکلات نظام بانکی، کاهش سود‌های ربوی بانک‌ها، حل موانع تولید و ... را شاهد نبوده‌ایم.


جناب آقای روحانی؛ متاسفانه عدم جدیت در شنیدن و دیدن درد مردم و مشکلات اقتصادی و عدم تحرک در عذرخواهی از سیاست‌های غلط اقتصادی شما در طول ۵ سال اخیر و همچنین نگاه به لایحه بودجه ۹۷ ما را بیش از پیش نگران سرنوشت نظام اسلامی و مردم مظلوم ایران می‌کند. شما تمام سرمایه کشور را به پای مذاکره با آمریکا ریخته اید و حالا بعد از ۵ سال مذاکره با آمریکا را دیوانگی می‌دانید، اما بازهم ذلت مذاکره و وساطت اروپائیان را پذیرفته‌اید تا باز هم در زمینه‌های دفاعی، موشکی و نفوذ منطقه‌ای کشورمان به دشمن امتیازات نقد داده و وعده‌های نسیه بگیرید!


متاسفانه لایحه بودجه ۹۷ نشان می‌دهد جهت‌گیری درستی بر برنامه‌ریزی اقتصادی دولت در سال آینده حاکم نیست. یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف خواهد شد، حامل‌های انرژی – برای تحقق ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد دولت – افزایش خواهد یافت، مالیات و عوارض سنگین‌تر خواهد شد و تورم و گرانی مضاعف اوضاع معیشتی را دشوارتر خواهد کرد.


در عین حال هزینه‌های جاری دستگاه‌های دولتی و بودجه برخی مراکز و نهاد‌های بی‌فایده افزایش چشم‌گیری خواهد یافت و بدین ترتیب اشراف و مدیران راضی و نارضایتی مردم تشدید خواهد شد. حال آیا بنا ندارید به فریاد مردم ایران و خوزستان برسید؟


آقای رئیس جمهور؛ ما دانشجویان خوزستانی از حضرتعالی به عنوان ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستاریم که جهت تامین امنیت ملی و جهت حل مشکلات اقتصادی جمهور عزیزمان ایران، سیاست‌های کلان خود را تغییر داده و به جای دلخوش کردن به وعده‌های دروغین اروپا و آمریکا، جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدام عاجل و فوری نمایید.


ما از شما به عنوان ریاست شورای عالی امنیت ملی درخواست می‌کنیم پروژه فجیع انتقال آب کارون را فوراً متوقف و برای حل معضلات و مشکلات خوزستان جلسه شورای عالی امنیت کشور را تشکیل دهید و تصمیمی عاجل بر مبنای طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای خوزستان ثروتمند با مردمی فقیر گرفته و اجرا کنید!


در پایان انتظار داریم حضرتعالی یا معاون اول دولت یا سخنگوی حضرتعالی در همین ایام هجوم ریزگرد‌ها جهت پاسخگویی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم خوزستان در این استان حضور پیدا کرده و در یکی از دانشگاه‌های استان به سوالات ما دانشجویان پاسخ دهید!.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته