دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 12:30

مجهز شدن برنامه فتوشاپ به هوش مصنوعی

تازه‌ترین نسخه از برنامه ویرایش عکس فتوشاپ که به هوش مصنوعی مجهز است در دسترس عموم قرار گرفت. نسخه اولیه این برنامه در ماه نوامبر عرضه شده بود.
کد خبر : 254571

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ که در نسخه ۱۹/۱ آن عرضه شده انتخاب شیء یا «Select Subject» نام دارد.


شرکت ادوبی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خاص خود موسوم به «Sensei» این قابلیت را به برنامه فتوشاپ اضافه کرده است. با استفاده از قابلیت یادشده می‌توان شیء خاصی را در یک عکس یا تصویر از پس زمینه‌اش جدا کرد.


این کار تا به حال به طور دستی و با استفاده از ابزار متنوعی که در فتوشاپ وجود دارد، صورت می‌گرفت و از جمله کارهای وقت‌گیر در برنامه فتوشاپ بود. اما از این پس چنین کاری با سرعت بالایی صورت می‌گیرد.


ادوبی می‌گوید در آینده قابلیت‌های هوش مصنوعی فتوشاپ باز هم بیشتر می‌شود تا کاربران و گرافیست‌ها بتوانند با سرعت بیشتری طرح‌های خود را تکمیل کنند و از اتلاف وقت آن‌ها جلوگیری شود.


قابلیت Select Subject به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر می‌تواند تمامی اشیا و اشخاص موجود در یک تصویر را انتخاب کند تا آن‌ها به سرعت از پس زمینه جدا شوند. البته اگر در جریان این فرایند بخش‌هایی از پس زمینه به اشتباه توسط هوش مصنوعی انتخاب شوند کاربر می‌تواند با استفاده از ابزار «Subtract from Selection» به سرعت این مشکل را برطرف کند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته