دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 10:05

موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی چه گفتند

موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی بر لزوم پیوستن ایران به این کنوانسیون تأکید کردند.
کد خبر : 254530

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 بهمن) مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان در موافقت با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان فراملی یافته سخنرانی کردند.


بیگلری: رد کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته نوعی خود تحریمی است


شهباز حسن‌پور بیگلری گفت: اگر این لایحه توسط کمیسیون رد شود عملاً کشور بزرگ ایران منزوی می‌شود و این اقدام خودتحریمی است که به این لایحه رأی ندهیم.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با یک رأی بالا و تأثیرگذار این لایحه تصویب شود، افزود: با رأی بالا می‌توان از تمام مظلومان و تمام کسانی که دل در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی دارند مانند حزب‌الله حمایت کرد.


وی ادامه داد: باید به وزارت امور خارجه این اختیار داده شود که در تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی حضور یابد چرا که حضور ما حضور استکبار را کمرنگ می‌کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل پیچیدگی برخی جرائم و جغرافیای ارتکاب آنها که ممکن است در چند کشور رخ دهد به قوانین جامع مشترک در سطح بین‌المللی نیاز داریم.


مقدسی: مواضع ما در دنیا شفافیت دارد؛ نباید انفعال داشته باشیم


مهدی مقدسی به عنوان دومین موافق با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون در دنیا به گونه‌ای رفتار کرده که حرفی برای گفتن دارد.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همیشه سعی کرده که از حقوق مردم دفاع کند و عملکرد شفافی داشته باشد، افزود: مواضع ما در دنیا شفافیت دارد و نباید انفعال داشته باشیم.


وی ادامه داد: هیچ یک از مقررات این کنوانسیون اجازه نمی‌دهد که به اعمال مقرراتی که مغایر با مقررات داخلی کشورها است، بپردازد.


مقدسی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی ابعاد مختلف این لایحه را مورد بررسی قرار داده و کمیسیون امنیت ملی نیز به این لایحه رأی مثبت داده است، یادآور شد: مبانی دینی ما همه چیز را شفاف کرده و ایران همیشه حامی مبارزه با پولشویی و حقوق بشر است و معتقد است که کشورهای دیگر جرائم سازمان یافته دارند که باید با آنها مبارزه شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه هیچ ابهامی ندارد و عضویت ایران در این کنوانسیون می‌تواند به نفع کشور باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حزب الله لبنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته