دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 18:04
نامه مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان به رئیس‌جمهور:

چرا مسئولان در ابعاد مختلف کمک به خدمه کشتی سانچی اهمال کردند؟!

مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیرامون کشتی نفت‌کش سانچی نوشت: چگونه می‌شود مسئول رسیدگی به نفت‌کش سانچی، در روز هفتم آتش سوزی، تازه به محل اعزام شده و قصد یافتن هم وطنان خود را داشتند.
کد خبر : 254418

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در نامه مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان خطاب به روحانی آمده است: «همان طور که مستحضرید، همه ایران از فاجعه غرق شدن کشتی نفتکش سانچی و شهادت ۳۲ لاله پر پر آن به غم و ماتم نشست و ما را نیز، چون تمام ایران داغدار و متالم کرد.


حال که این سطور در حال نگارش است، چند روزی از سانحه‌ غرق شدن کشتی سرخ ایران می گذرد، تا ما متهم به واکنش شتاب زده و احساسی نشویم.


هرچه زمان می گذرد، سئوالات بیشتری در ذهنمان پیش می‌آید که از حضرت عالی تقاضا داریم در اسرع وقت و به هر طریق ممکن جواب سوالات موذنین این جامعه را بدهید.


آقای رئیس جمهور؛ چگونه است که حضرتعالی پس از گذشت ۳ روز از این حادثه "وزیر تعاون کار رفاه و امور اجتماعی" را به سِمت "مسئول کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش" منتصب کردید آیا انجام این اقدام در زمان کوتاه تری امکان پذیر نبوده است؟ که در اینصورت بهتر است دلیل آن را بفرمایید.


جناب آقای روحانی؛ شما و تیم مذاکره کننده برجام فرمودید که تمام تحریم‌های مالی و بانکی بعد از روز اجرای برجام لغو خواهد شد؛ اما اکنون که این طفل نوپای شما سنش از ۲ سال گذشته، با توجه به اینکه کشتی در ایام تحریم به مالکیت پاناما در می‌آید تا تحریم‌ها را دور زده و همچنان به خدمت به کشور خود ادامه دهد؛ چگونه است که هنوز به مالکیت کشور ما باز نگشته و با نماد و پرچم پاناما به فعالیت می‌پرداخته است؟


جناب آقای روحانی؛ چگونه است که وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی که خود دو وزیر کاملا مرتبط با این مسئله هستند، در تمام طول یک هفته آتش سوزی تا غرق کشتی، یافت نمی شوند و اثری از آن‌ها در اخبار و مطبوعات و هرگونه رسانه جمعی نیست و پس از غرق شدن این کشتی، این وزرا حضور و ظهور پیدا می‌کنند!


ریاست محترم جمهوری؛ همچنین در پی وقوع این حادثه، وزیر امورخارجه ایران آقای دکتر ظریف، در سفر اروپایی خود بودند. باید گفت: حداقل در این شرایط انتظار می‌رفت مقام مسئول، سفر خود را لغو کرده و به چین عازم شوند تا با رایزنی با کشور چین آن‌ها را ملزم به کمک رسانی با تمام قوا به این کشتی سازند.در این رابطه سفیر ایران در چین چه میزان دولت چین را به انجام وظیفه خود وادار ساخته است؟


جناب آقای روحانی؛ اگر ارزیابی‌های اولیه نشان از عدم حیات همه سی و دو خدمه می‌داد، آیا شایسته بود که مسئولان مربوطه در کار خود اهمال کرده و صبر نمایند تا بعد از گذشت مدت زیادی از حادثه، خبر وقوع آن را به مردم اطلاع دهند؟


چگونه می شود که مسئول رسیدگی به نفت کش سانچی، در روز هفتم آتش سوزی به همراه تعدادی تکاور، تازه به محل اعزام شده و قصد یافتن هم وطنان خود را پس از گذشت این مدت داشتند آیا امکان اعزام سریعتر ایشان به محل حادثه نبوده تا حداقل حضور زودتر آن‌ها در آن موقعیت، کمی تسکین دهنده قلب داغ دیده مردم شود؟


ریاست محترم جمهوری؛ ضایعه از دست دادن مردان بی بدیل این مملکت در برابر چندین میلیون دلار ارزش محموله نفتی این کشتی غیر قابل وصف است مردانی که خود برای عمل به یک وظیفه مقدس، دریا‌ها را رام می کنند تا بدین گونه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت گزار باشند چنان که وزیر محترم کار، جناب آقای ربیعی، آن‌ها را شهید خدمت نامیدند؛ اما آیا براستی این درست است که اعضای کابینه شما جان این بزرگواران را با بیمه بودن کشتی مقایسه کنند؟


از حضرتعالی که دارای درجه فقه هستید، سئوال می شود چگونه است جان انسانی را (که اگر به قتل برسد به مانند آن است که تمام انسان‌ها کشته شده اند) با بیمه بودن آن‌ها ارزیابی می‌کنند؟ همانطور که در زمان حادثه قطار سمنان نیز این جملات را شنیدیم؛ که البته ما بجای شما و مسئولین مذکور از ملت بزرگوارمان عذر خواهی می‌کنیم.


جناب آقای رییس جمهور؛ ما همچون تمام ملت ایران منتظر پاسخ کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و داخلی بوده و از گمانه زنی‌ها در این موضوع خودداری می‌کنیم و خواستار تعیین نحوه غرامت پرداختی از سوی شرکت بیمه (که در برقراری سوییفت آن همچنان مشکلاتی پابرجاست) هستیم.


و در پایان یادآور می‌شویم که همه‌ ما منتظر خواهیم ماند تا پاسخ‌های روشن و شفاف جنابعالی را در مورد سوالات مطرح شده دریافت کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته