دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1396 - 12:30

کشف دو شاهکار جدید از ونگوگ

قرار است به‌زودی دو نمونه از شاهکارهای ناشناخته ونگوگ برای اولین بار در معرض نمایش قرار بگیرد.
کد خبر : 253011

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، اخیرا دو طراحی سیاه و سفید به عنوان آثار ونگوگ شناسایی شده است. سبک این آثار ارتباط نزدیکی با گذشته این هنرمند دارد. این طراحی‌ها در سال 1886 کشیده شده‌اند و تپه‌ «مونت مارتر» در پاریس را به تصویر می‌کشند. این دو طراحی در حال حاضر در موزه هلند به نمایش گذاشته شده است.


وَنسان وَن گوگ یا فینسِنت ویلم فان خوخ یک نقاش پسادریافتگر هلندی بود، که کارش تاثیر گسترده‌ای بر هنر قرن بیستم داشت. کار او شامل پرتره‌ها، خودنگاره‌ها، مناظر، طبیعت بی‌جان، سروها، مزارع گندم وگل‌های آفتاب‌گردان است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دهه دوم زندگیش نقاشی نکرد. او بسیاری از کارهای شناخته‌شده‌اش را در دو سال آخر زندگیش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از 2100 کار هنری تولید کرد که شامل 860 نقاشی رنگ روغن و بیش از 1300 نقاشی با آب‌رنگ، طراحی و چاپ می‌شود.


یکی از این آثار که به گفته متخصصان از نظر سبک پیوند غریبی با زندگی این هنرمند هلندی دارد، قرن گذشته را در کلکسیون‌های خصوصی سپری کرده است.


متخصصان در موزه ونگوگ در آمستردام سبک، تکنیک، موضوع، تاریخ و مواد به کار رفته در این دو نقاشی را آنالیز کردند. این موزه در هفته گذشته تایید کرد که طراحی «تپه مونت مارتر با سنگ‌شکن»، متعلق به موسسه خصوصی هنر ون ولسینگ، اثر ونسان ونگوگ، هنرمند هلندی، است.


به نظر می‌رسد که ونگوگ این طراحی را در سال 1886، وقتی که در پاریس و آنتورپ زندگی می‌کرد، کشیده است. براساس تحقیقات موزه، نقاشی مشابهی در موزه ونگوگ وجود دارد که به عنوان اثر اصلی این هنرمند هلندی از این منظره پذیرفته شده است.



نقاشی اصلی ونگوگ از تپه‌های پاریس که در موزه ونگوگ نگهداری می‌شود


هر دوی این طراحی‌ها در نمایشگاهی به نام «امپرسیونیسم و ​​فراتر از آن. سفری شگفت‌انگیز» در موزه‌ای در نزدیکی آمستردام به نمایش گذاشته شده است.


تیو میدندراپ، محقق ارشد موزه ونگوگ، در این باره می‌گوید: «این دو نقاشی از نظر سبک متعلق به یک نفر هستند. همچنین یادآور طراحی‌های ونگوگ در اوایل سال 1886 است، زمانی که وی به آنتورپ و سپس به پاریس رفت تا در استودیوی هنری فرناند کورمون کار کند».


وی افزود: «مواد به کار رفته در این دو طراحی نیز مشابه هم است و موضوع آنها نیز شبیه به نقاشی‌هایی است که ونگوگ در بهار و اوایل تابستان می‌کشید».


میدندراپ می‌گوید که این یافته‌های نادر با سبک رسمی و ابتدایی ونگوگ هم تراز است که وی در آکادمی آنتورپ فراگرفته بود. پس از این که ونگوگ به پاریس نقل مکان کرد، آثارش تجربی‌تر شدند.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته