دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1394 - 11:05
حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن

از برگزاری ورک‌شاپ هنری تا دفاع از پایان‌نامه‌های قرآنی در غرفه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با برپایی دو غرفه که در آن‌ها آثار هنری و آثار پژوهشی دانشجویان و اساتید در حوزه‌های قرانی را به نمایش گذاشته است، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است.
کد خبر : 25264

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دانشگاه ازاد اسلامی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در دوبخش هنری با عهده‌داری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و بخش پژوهشی با مسوولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز آثار پژوهشی و هنری قرآنی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد را به نمایش گذاشته است.


برگزاری ورک‌شاپ هنری در غرفه دانشگاه آزاد


علی بختیار، دبیر شورای قرآن و عتزت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد کرج به آنا توضیح داد: «همه ساله بر اساس بخشنامه‌ای که از سازمان ابلاغ می‌شود، آثار هنری و پژوهشی از واحدهای مختلف کشور جمع‌اوری و پس از داوری و ارزشگذاری توسط اداره‌کل فعالیت‌های قران و عترت دانشگاه، برای ارائه در نمایشگاه قرآن کریم به نمایش گذاشته می‌شود.»


وی ضمن بیان این مطلب که آثار قرآنی بررسی شده در سال جدید،‌جمعا 10 هزار اثر را شامل شده، در باره غرفه آثار هنری دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن کریم گفت: «در بخش هنری 3 هزار اثر در زمینه‌های مختلفی همچون نقاشی، خط، معرق، منبت و... از سوی واحد‌های مختلف ارسال شده که از بین آن‌ها 58 اثر از میان آثار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و در غرفه آثار هنری به نمایش گذاشته شده است.»


بختیار در ادامه به جلسات و نشست‌های این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: «نخستین نشست ما که قرار است 11 تیرماه پیش از افطار برگزار شود، سخنرانی محمدحسن برهانی‌فر، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است که با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر علاقمندان برگزار می‌شود.»


وی افزود: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در طول ایام نمایشگاه، برگزاری ورک‌شاپ هنری است که با حضور اساتید خوشنویس، منبت‌کار و... در محل غرفه همراه خواهد بود. همچنین برگزاری مسابقه قرآنی از برنامه‌های دیگری است که هر شب برگزار و از 5 برگزیده آن تقدیر به عمل خواهد آمد. محفل انس با قرآن نیز از برنامه‌هایی است که در عرفه دانشگاه آزاد با حضور قاریان قرآن برگزار می‌شود.»


دفاع از پایان‌نامه‌های قرآنی در غرفه دانشگاه آزاد


اسدالله بیات، دبیر شورای قران و عترت استان تهران و مسوول غرفه آثار پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن کریم در باره مختصات این غرفه به خبرنگار آنا توضیح داد: «این بخش که مسوولیت آن به واحد تهران مرکز سپرده شده، آثار پژوهشی را در سه بخش به نمایش گذاشته است. بخش اول مربوط به پایان‌نامه‌های ارشد و دکترای علوم مرتبط به قرآن کریم است که در سال گذشته در واحدهای مختلف دفاع شده‌اند.»


وی افزود: «از بین این پایان‌نامه‌ها که در تبریز مورد بررسی و داوری قرار گرفته‌اند، 76 اثر برای داوری آثار در نمایشگاه قرآن کریم فرستاده شده که نتایج این داوری‌ها تا پایان ایام نمایشگاه مشخص می‌شود. همچنین 146 عنوان پایان‌نامه برتر دیگر نیز در غرفه آثار پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.»


بیات خاصر نشان کرد: «دومین بخش از آثار ارائه شده، جدیدترین نشریاتی است که کانون‌های قرآن و عترت در واحدهای مختلف کشور منتشر کرده ان. سومین بخش نیز به کتب تالیفی دانشگاه آزاد اختصاص دارد که یا توسط اساتید و دانشجویان علوم قرانی نوشته شده، یا خروجی همایش‌های قرآنی هستند و یا به مسائل مربوط به سبک زندگی پرداخته‌اند.»


دبیر شورای قران و عترت استان تهران اظهار داشت: «از برنامه‌هایی که در ایام نمایشگاه در نظر گرفته شده، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی است که از دوشنبه 8 تیرماه آغاز می‌شود. در این نشست که توسط واحد تهران غرب تدارک دیده شده، اعضای شورای قرآن و عترت واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در استان تهران و درباره فعالیت‌های قرآنی آتی تصمیم‌گیری می‌شود.»


وی خاطر نشان کرد: «آنطور که برنامه‌ریزی شده، دانشجویانی از واحدهای تهران مرکز و تهران شمال با حضور اساتید خود از پایان‌نامه‌های قرآنی خود در نمایشگاه قرآن کریم دفاع خواهند کرد. همچنین برگزاری جلسه مدرسان قران کریم نیز توسط واحد تهران جنوب 13 تیرماه برگزا می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته