دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1396 - 13:00

رقابت سالم شتاب‌دهنده «دیموند» برای استارتاپ‌ها

 عصر روز چهارشنبه شتاب‌دهنده «دیموند» و «کارن کراد» میزبان رویداد رقابتی میان استارتاپ‌های فعال در حوزه مد بود.
کد خبر : 252569

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری آنا، گروه گسترش نوآوری دیموند به عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های پیشرو در عرصه کارآفرینی، رویداد «DMOND pithes» برگزار می‌کند که در آن ایده‌ اصلی کسب‌وکارهای نو به تماشاچیان ارائه می‌شود.


کارن کراد نخستین سامانه تامین مالی استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا در ایران است که به دنبال ایجاد مسیری برای جذب سرمایه اولیه استارتاپ‌های ایرانی از سرمایه‌گذاران خبره و تامین مالی جمعی براساس تخصیص سهام در ایران راه‌اندازی شده است.


انواع تامین مالی


تامین مالی جمعی در دنیا به چهار صورت انجام می‌شود؛ نوع اول به شکل اهداست که در ایران به عنوان کار خیریه می‌شناسیم که عده‌ای خیر سرمایه لازم برای ساخت یا آغاز پروژه‌ای را تامین می‌کنند.


نوع دوم به اصطلاح «Reward Base» گفته می‌شود که در این نوع تامین مالی، محصول نهایی به صورت هدیه در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد. در این مدل درخواست‌کنده تامین مالی به افرادی که کمک کرده‌اند تامین مالی شکل بگیرد یک جایزه براساس خدمت یا محصول خود اهدا می‌کند.


نوع سوم تامین مالی قرضی یا وام است که سرمایه و سود آن به سرمایه‌گذار برمی‌گردد. نوع چهارم نیز به صورت سهامی است که در ازای سرمایه اولیه به سرمایه‌گذار سهام آن شرکت تعلق می‌گیرد. هدف کارن کراد این است که به عنوان بزرگ‌ترین و جامع‌ترین تامین مالی جمعی ایران تبدیل شود.


رویداد «DMOND pithes»


رویداد «DMOND pithes» برای استارتاپ‌های تازه کار فرصتی محسوب می‌شود که ایده، هدف و برنامه‌های آینده خود را با سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب‌وکار و استارتاپ‌های دیگر در میان بگذارند.


هر دوره از این رقابت به یک حوزه اختصاص می‌یابد و از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های مذکور دعوت می‌شود که در این چالش شرکت کنند و کسب‌وکار خود را در مدت پنج دقیقه به جمعیت حاضر، متشکل از سرمایه‌گذاران، داوران و دیگر افراد، معرفی کنند. سپس تیم داوری از این استارتاپ‌ها سوالاتی می‌پرسد تا درک بهتر و در نتیجه قضاوت درست‌تری داشته باشند.


نهمین دوره این رقابت به مد و فشن اختصاص یافته بود که شش استارتاپ فعال در این حوزه در آن شرکت کرده بودند.


استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این رقابت:


ژوک؛ یک وسوسه شیک


استارتاپ ژوک یک فروشگاه لباس اینترنتی است که قصد دارد با حذف واسطه‌ها و کوتاه‌تر کردن زنجیره عرضه قیمت پوشاک و اکسسوری را پایین بیاورد.


برندکده: اولین شبکه اجتماعی برندها


این استارتاپ پلت‌فرمی برای دیجیتال مارکتینگ و دیتا مایندینگ برندهاست. در این شبکه اجتماعی هر برند یک پروفایل مخصوص به خود را دارد و هدف آن کاهش هزینه‌های تبلیغاتی است.


کمدا؛ چی بپوشم؟


در این استارتاپ کاربران می‌توانند پوشاک اضافه کمد لباس خود را برای فروش بگذارند و حتی کمد لباس همدیگر را فالو کنند. دفتر اصلی این استارتاپ در شیراز است و یک شبکه اجتماعی برای مد و لباس زنانه محسوب می‌شود.


مدوپیا؛ پلت‌فرمی برای جست‌وجوی آنلاین لباس


این استارتاپ شامل دو بخش است که بخش اول آن برای جست‌وجوی لباس، کیف، کفش و اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دوم آن یک مجله تخصصی مد و استایل است. این پلت‌فرم فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی، مزون‌های لباس، فروشگاه‌های اینترنتی، مغازه‌ها و پاساژها را به مشتریان معرفی می‌کند.


آرانایس؛ رزرو سالن زیبایی


کاربر می‌تواند با آرانایس نزدیک‌ترین آرایشگاه یا سالن زیبایی به محل زندگی یا کار خود را پیدا کند، از آنها وقت بگیرد و حتی وقت قبلی خود را کنسل کند. این سرویس هم به صورت اپلیکیشن و به نسخه وب در دسترس قرار دارد.


کادرو؛ برای هر کاری یک عکاس حرفه‌ای بگیرید


این پلت‌فرم آنلاین به کاربران اجازه می‌دهد که برای رویدادهای خود عکاس‌ رزرو کنند. هر عکاس دارای پروفایلی است که تمامی اطلاعات مانند سابقه و وسایل عکاسی در آن نمایش داده می‌شود. این استارتاپ نزدیک‌ترنی عکاس‌ها را به کاربر معرفی می‌کند و در صورت ناراضی بودن مشتری از عکس‌ها تمام وجه دریافتی را پس می‌دهد.


پس از انجام معرفی‌ها، این استارتاپ‌ها داوری شد و مقام اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها نیز مشخص شد. استارتاپ کمدا مقام اول این رقابت را از آن خود کرد و استارتاپ‌های کادرو و آرانایس به ترتیب دوم و سوم شدند.


هدف اصلی از برگزاری چنین رقابت‌هایی، آشنایی سرماه‌گذاران با استارتاپ‌هاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب