دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1396 - 15:43
پیام تسلیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

کمیته‌ تحقیق در خصوص پرونده‌ی نفتکش سانچی تشکیل شود

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان خواستار تشکیل کمیته‌ تحقیق و تفحص توسط نهادهای نظارتی غیردولتی در خصوص پرونده‌ نفتکش سانچی شد.
کد خبر : 251613

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن این پیام به شرح زیر است: «خبر تلخ سوختن و غرق شدن نفتکش سانچی در میانه‌ آب‌ها بار دیگر نفس‌های مردمان رنج دیده‌ این سرزمین در طول تاریخ را به آتش کشید. ۸ روز در جلوی لنز دوربین تمامی رسانه‌های دنیا و در برابر چشمان مبهوت جهانیان، نفتکش ایرانی در آتش و دود سوخت و ۳۲ نفر از بهترین و متخصص‌ترین شهروندان این مرز و بوم را با خود به اعماق آب برد. مردانی که در جنگ بین آب و آتش، بی‌طرفانه و مظلومانه جنگیدند و برای اقتدار وطن، از جان گذشتند. در میان این قهرمانان، نام ۴ دانشجوی سرفراز کشورمان نیز به چشم می‌خورد که در راه خدمت به وطن و کسب دانش و تجربه آسمانی شدند.


اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل این حادثه‌ غم‌بار را به خانواده‌های جان باختگان آن تسلیت عرض نموده و گلایه‌های آنان از مسئولین اجرایی کشور را به حق می‌داند. این که آقای وزیر نفت تازه پس از ۹ روز به جمع خانواده‌های داغ دیده می‌روند، مسلماً گلایه دارد. این‌که صداوسیما به خوبی نتوانست مرهمی بر زخم‌های این عزیزان باشد و اخبار را با واسطه از دیگر کشورها مخابره می‌کرد، جای سؤال دارد. این‌که وزارت خارجه نتوانسته به دولت چین که گفته می‌شود در جریان کمک رسانی و تلاش برای ادفاع حریق و نجات خدمه‌ کشتی کم ‌کاری داشته فشار بیاورد، تأسف برانگیز است.


با توجه به این‌که هنوز ابهامات متعددی در مورد علت حادثه و همچنین شبهاتی در مورد تعلل مقامات مسئول و دولت چین وجود دارد خواستار تشکیل کمیته‌ی تحقیق و تفحص توسط نهادهای نظارتی غیردولتی در خصوص بررسی پرونده‌ نفتکش سانچی هستیم. باشد که حقایق برای مردم و داغ دیدگان روشن شده و شبهات برطرف گردد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته