دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1396 - 10:33

گزارش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی تدوین شد

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در راستای رصد فعالیت‌های فرهنگی، مستند‌سازی فعالیت‌ها و مدیریت دانش در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، اقدام به تدوین و انتشار گزارش جامع و مستند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ستاد وزارت علوم و ۹۵ دانشگاه کشور کرده است.
کد خبر : 251470

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر فضل‌الله ایرجی‌کجوری گفت: گزارش مستند حوزه ستادی که در بازه مهر ۹۲ تا شهریور ۹۶ در ۲ جلد و حدود ۴۰۰ صفحه تدوین شده است، به اهم فعالیت‌های حوزه ستادی در قالب بیش از ۱۰۰ عنوان فعالیت اشاره داشته و به مهمترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی می‌پردازد. در این گزارش به پیشینه اقدامات فرهنگی، روند فعالیت در طول مدت بررسی و تحلیل آن پرداخته شده است.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به جمع‌آوری و تحلیل گزارش مستند و جامع ۹۵ دانشگاه در بازه مهر ۹۲ تا اسفند ۹۵ گفت: در گزارش‌های دانشگاهی که به تفکیک دانشگاه‌ها چاپ و منتشر شده است، ضمن معرفی دانشگاه و حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، روند فعالیت‌های انجام شده، جهت‌گیری برنامه‌ها و سطوح برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تشریح شده است.


وی افزود: همچنین در این گزارش، فهرست کاملی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در بازه مورد نظر با موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی، فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های آموزشی فرهنگی، عفاف و حجاب، فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها، آسیب‌های اجتماعی و همچنین همکاران فرهنگی، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی و... که در سامانه درگاه فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی ثبت شده، آمده است.


همچنین گزارش‌های دانشگاهی در قالب ۹۵ دانشگاه و در مجموع بیش از ۶۶۰۰ صفحه تدوین شده و انتشار الکترونیکی آن در دست اقدام است. تدوین گزارش مستند دانشگاه‌ها در مدت زمان حدود ۹ ماه به انجام رسیده است و می‌تواند منبعی غنی و مستند در اختیار صاحب‌نظران و پژوهشگران قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته