دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1396 - 09:29
معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا:

فعالیت بیشتر دانشجویان منجر به مسئولیت‌پذیری می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر دوری از فردگرایی در بین انجمن‌ها، تشکل‌ها، دانشجویان و اعضای هیات علمی برای رسیدن به کنش جمعی در جامعه علمی و در سطحی فراغ‌تر در بین جامعه ایرانی تاکید کرد.
کد خبر : 251430

دکتر غلامرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار داشت: معتقدم به میزانی که فعالیت‌های انجمن‌های علمی و تشکل‌ها بسط و گسترش بیشتری پیدا کند تعهد و مسئولیت را هم در بین دانشجویان و هم در فضای دانشگاه به جود می‌آورد. مسئولیت‌پذیری بیشتر در گرو فعالیت‌های بیشتر انجمن‌ها است. طبیعی است وقتی در برنامه‌ها و مجموعه‌های مختلف رشد پیدا می‌کنند جدا از اینکه یک فعالیت جمعی را موجب شده یک نوع مسئولیت‌پذیری را نیز در بین دانشجویان شکل می‌دهند.


وی درباره خواسته‌های تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی نیز گفت: دانشجویان، تشکل‌ها و اتحادیه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون خواسته‌هایی دارند، آنها بیشتر می‌خواهند بستر و فضا برای فعالیت‌شان هموار شود، پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مالی بیشتری شده و مورد حمایت بیشتر دانشگاه قرار گیرند. معتقدم که تشکل‌ها پتانسیل و توانایی‌های بالایی دارند که با فراهم‌سازی بستر مناسب می‌توان شاهد فعالیت‌های بیشتر آنها بود.


معان فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر لزوم دوری از فردگرایی و رفتن به سوی کار‌جمعی تاکید کرد و گفت: رسیدن به چنین امری نیازمند زمان است، شکل‌گیری انجمن‌ها و ارتباط بیشتر بین آنها که در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد به تدریج توجه به کار جمعی را پررنگ می‌کند، این مهم در بین دانشجویان پررنگ‌تر است. اما همین ارتباط بین دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز که وجود دارد باید قوت بیشتری پیدا کند تا شاهد امر کنش جمعی در جامعه علمی و در سطحی فراغ‌تر در بین جامعه ایرانی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته