مراکز خرید خودران میشوند
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، در حال حاضر اتوبوسهای خودران پدیده جدیدی به شمار نمیروند اما تویوتا از وسیله نقلیه خودران جدیدی رونمایی کرده که قرار است پلتفرمی برای تجارت الکترونیک، خدمات پزشکی و حمل و نقل استفاده شود.
آکیو تویودا، مدیر اجرایی تویوتا، در این باره میگوید: «درآینده مغازهها و مراکز خرید پیش مشتری میروند».
تویوتا در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی اعلام کرد که در حال همکاری با آمازون، اوبر و پیتزا هات است. این وسیله در واقع یک مینیبوس برقی برای تحویل بستههای پستی است اما میتوان از آن برای کارهای دیگر نیز استفاده کرد.
تویودا میگوید: «این پلتفرم انعطافپذیر است و میتواند طیف گستردهای از سرویسها را انجام دهد که شامل، حملونقل، خدمات پزشکی، خدمات سرگرمی و خردهفروشی میشود».
در ویدئویی نشان داده میشود که این وسیله چگونه بستههای پستی را تحویل میدهد و حتی مشتریانی را نشان میدهد که لباس یا کفش خریداریشده را امتحان میکنند. این نوآوری بخشی از تلاش تویوتا برای تغییر است. این کمپانی قصد دارد از یک خودروساز به یک کمپانی متحرک چندمظوره تبدیل شود.
تویوتا در این طرح با اوبر، آمازون و پیتزا هات همکاری میکند و قرار است تا اوایل دهه 2020 آن را راهاندازی کند. مزدا، خودروساز ژاپنی، نیز بعدا به این طرح خواهد پیوست. کمپانی تویوتا امیدوار است که از این تکنولوژی در المپیک 2020 ژاپن استفاده کند.
تویوتا به نسبت رقبای خود مدت زمان بیشتری را صرف کنار آمدن با ایده خودروهای خودران کرد اما حالا یک میلیارد دلار هزینه کرده است تا وسایل نقلیه خودران پیشرفته و تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازد. این کمپانی برنامه دارد که تا سال 2020 شروع به آزمایش خودروهای خودران خود کند.
این دستگاه شامل یک رابط کنترل اوپن سورس است که این امر اجازه میدهد کمپانیهای شریک تویوتا بتوانند سیستم رانندگی خودران مخصوص خود را روی آن نصب کنند. تکنولوژی امنیتی تویوتا که «گاردین» نام دارد به عنوان شبکه امنیتی این دستگاه خودران عمل میکند.
مترجم: هانا حیدری
انتهای پیام/