دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 15:03
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی جهت رشد کیفیت آموزشی و پژوهشی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش از فعالیت‌های این دانشگاه درباره کرسی‌های نظریه‌پردازی ارائه کرد.
کد خبر : 248759

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گزارش اقدامات و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر کلانتری معاون فرهنگی این دانشگاه ارائه شد.


دکتر کلانتری درباره ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کرسی‌های تخصصی و ترویجی گفت: دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که نزدیک به سی هزار نفر عضو هیات علمی دارد و این یک ظرفیت بزرگ است.


وی افزود: پیش‌بینی ما این است که پس از این مباحث گفتمانی و آشناسازی استادان با حوزه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد به موفق‌ترین و فعال‌ترین دانشگاه تبدیل شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره‌های قبلی از نظر کمّی رشد بسیار خوبی داشته است، که در دوره مدیریت فعلی تلاش داریم بحث کیفی مباحث آموزشی و پژوهشی را به صورت جدی دنبال کنیم و کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز در این راستاست.


بعد از ارائه این گزارش، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد نیز در سخنانی گفت: با توجه به عضویت بیش از 30 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، توقع داریم کرسی‌های نظریه‌پردازی در این دانشگاه فعال‌تر باشند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مقالات منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند منبع خوبی برای استخراج نظریات جدید باشد. این طرح در مرحله بعد می‌تواند در تمامی دانشگاه‌های کشور اجرا شود.


وی افزود: در طرح رصد و بررسی نظریات علمی آنچه که باید مورد توجه باشد صرفاً روش علمی آن نظریه است و نباید به نتیجه به‌دست‌آمده چندان توجهی شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اقدامات کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره باید بیشتر در رسانه‌ها انعکاس پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته