مدارک لازم زائران دانشگاهی عتبات اعلام شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، مدارک لازم زائرین اصلی و ذخیره را جهت اعزام به عتبات دانشگاهیان اعلام کرد.
بر این اساس، پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره بعد از نهایی کردن ثبت نام باید جهت ارائه مدارک، بر اساس زمان بندی اعلام شده، به دفاتر ستاد در استان محل تحصیل یا تدریس خود مراجعه کنند.
عدم مراجعه برای ارائه مدارک، طبق زمان بندی که در دفترچه راهنما قید شده به منزله انصراف از اعزام تلقی و از افراد ذخیره جایگزین می شود. برنامه زمانی برای تحویل مدارک حداقل یک ماه قبل از اعزام است و زائرین باید مدارک خود را به موقع و کامل تحویل دهند.
دانشگاهیان برای تشرف به عتبات باید اصل گذرنامه خود را ارائه دهند این گذرنامه باید ۶ ماه پس از سفر اعتبار داشته باشد. گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و حکم کارگزینی برای اساتید و کارمندان، دو قطعه عکس رنگی ۳*۲ یا ۴*۳ (پشت زمینه سفید و تمام رخ)، و اصل شناسنامه و عقدنامه(ویژه زائرین متاهل) از دیگر مدارکی است که زائرین به عتبات باید ارائه دهند.
دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند باید فرم تعهد نامه را تکمیل و به همراه کپی کارت ملی، شناسنامه و ضامن، تحویل رابط عتبات در استان خود دهند تا ستاد نسبت به تهیه مجوز خروج از کشور اقدام کنند. مهلت تحویل فرم تعهد نامه برای کاروانهای اعزامی بهمن ماه، حداکثر تا ۱۸ دی و برای کاروانهای اسفند به بعد حداکثر تا ۲۵ دی ماه است.
براساس این گزارش، زمان تحویل مدارک برای هر کاروان مشخص و حدود یک ماه قبل از اعزام است و زائرین اصلی و ذخیره یک ماه پیش از اعزام باید مدارک خود را به دفتر ستاد در استان محل تحصیل خود تحویل دهند.
زائرینی که در کاروان های بهمن ماه اعزام می شوند به دلیل فرصت محدود، باید سریعتر مدارک خود را تحویل دهند و مشمول زمان بندی فوق نخواهند شد.
اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات به صورت استانی و از محل تحصیل یا تدریس دانشجویان و اساتید انجام خواهد شد.
انتهای پیام/