سوءاستفاده تبلیغات آنلاین از برنامههای مدیریت کلمات عبور
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بررسیهای محققان امنیتی نشان میدهد آگهیدهندگانی که به دنبال ردگیری کاربران و بررسی رفتار آنها در فضای مجازی هستند، میتوانند با دسترسی به دادههای ذخیره شده در برنامههای مدیریت کلمات عبور که مربوط به نحوه استفاده کاربران از مرورگرهای کروم و فایرفاکس است، به بررسی عادات کاربری اشخاص مختلف ادامه دهند.
برنامههای مدیریت کلمات عبور مبتنی بر مرورگرهای اینترنتی به طور خودکار بخش نام کاربری و کلمه عبور را در هر وبسایتی شناسایی میکنند و سپس اطلاعات واردشده در آنها را ذخیره میکنند. محققان دانشگاه پرینستون پس از بررسیهای طولانی به این نتیجه رسیدهاند که برخی اسکریپتها یا متنهای ردگیری نحوه استفاده از تبلیغات به برنامههای یادشده اضافه میشوند تا دادههای ثبتشده در آنها را سرقت کنند و مورد سوءاستفاده قرار دهند.
دو اسکریپتی که به این منظور طراحی و نوشته شدهاند «AdThink» و «OnAudience» نام دارند و اطلاعات لاگین کاربران را سرقت میکنند و ردگیری رفتارهای افراد در حین وبگردی را تسهیل میکنند. به عنوان مثال، AdThink اطلاعات جمع آوری شده از کاربران را به سروری خاص ارسال میکند. بنابراین کاربران بهتر است از برنامههای مستقل مدیریت کلمات عبور مانند «۱Password» و «LastPass» و نه برخی برنامههای تحت مرورگر استفاده کنند.
منبع: مهر
انتهای پیام/