دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1396 - 12:53
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران:

دولت به جای فرافکنی به حل مسائل و مشکلات مردم بپردازد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در نامه‌ای به سران قوا درباره اعتراضات اخیر اعلام کرد: دولت به جای فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن دیگران به حل مسائل و مشکلات ایجاد شده بپردازد.
کد خبر : 247467

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای این نامه آمده است: «همانطور که مستحضرید یکی از اهداف میانی انقلاب اسلامی طبق فرموده امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برقراری عدالت اجتماعی، مبارزه با اشرافی‌گری، اختلاف طبقاتی و حمایت از مستضعفان بود. امروز اما؛ علیرغم توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد و رعایت حقوق مردم، اشرافی‌گری، بی‌عدالتی و تضییع حقوق همان مستضعفان بواسطه سو تدبیر دولت‌ها و مسئولین، فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی موج می‌زند. پر واضح است که مطالبه این نوشته به معنی عدم رعایت انصاف و ندیدن خدمات انجام شده نیست بلکه امروز دغدغه اصلی رفع کاستی‌ها و نارضایتی‌ها است.
در ادامه به تجمعات چند روز گذشته اشاره و عنوان کرده‌اند: چند روز گذشته با تجمع معترضانی رو به رو بودیم که به دلیل تضییع حقوق خود در موسسات مالی، شرکت‌های ورشکسته و فشار‌های اقتصادی چون؛ رکود، تورم، بیکاری دست به راهپیمایی زدند که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی صرف نظر از عدم اخذ مجوز از مراجع مربوطه از حقوق حقه آنان بود و مع الاسف دشمنان این انقلاب که همواره مترصد فرصتی برای حمله به مبانی و ارزش‌های انقلاب هستند با سو استفاده از این فضای بوجود آمده اقدام به شعار‌های ساختارشکنانه غیرمربوط به فضای اعتراضی نمودند. بی‌شک تفکیک معترضان واقعی و غیرواقعی نیازمند هوشیاری معترضان از سویی و هوشیاری مامورین نیروی انتظامی با برخورد‌های دلسوزانه با معترضان واقعی و برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی از سوی دیگر است.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در ادامه خطاب به روسای قوا نوشتند: از این منظر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران مواردی را به عنوان راهکار‌های حل مسائل بوجود آمده به مسئولین قوا گوشزد می‌نماید:


قوه قضائیه باید:


۱- با برخورد جدی با تضییع کنندگان حقوق مردم با مصادره و فروش اموال بجا مانده از آنان حق مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن باز پس دهد.
۲- پس از شناسایی اقلیت معترض، مزدور و ساختار شکن توسط ماموران به برخورد جدی و قاطع با آنان بپردازد.
۳- مقصرین را معرفی، در دادگاهی علنی محاکمه کند.


قوه مجریه نیز باید:


۱- به جای فرافکنی و انداختن تقصیر‌ها به گردن دیگران به حل مسائل و مشکلات ایجاد شده پرداخته و موجدانه تا احقاق کامل حق مردم مسئله را پیگیری نموده و خسارات وارده به آنان را در اسرع وقت جبران نماید.


۲- به جای تکیه به بیرون و خارج از مرز‌ها طبق فرموده رهبر معظم انقلاب وقت آن رسیده به برنامه‌ریزی مبتنی بر ظرفیت درون‌زا بپردازید.


۳- کارگروهی ایجاد کرده تا برای حل فوری مشکلات اقتصادی نظیر رکود، بیکاری و تورم و تسکین آلام مردم درمان‌های کوتاه‌مدت طراحی و اجرا کنید به طوری که نتایج آن برای همه ملموس و محسوس باشد.


۴- در صورت تقاضا جهت اخذ مجوز راهپیمایی اعتراض به این افراد اجازه داده شود.


قوه مقننه نیز باید:


۱- به تدوین و تصویب سه فوریت قانون حمایت از مردم در مقابل مشکلات اقتصادی بویژه مالباختگان و بیکار شده‌ها بپردازد


۲- نظارت جدی بر کار اقتصادی دولت را در دستور کار قرار داده و نتایج تخلفات را به قوه قضائیه جهت اجرای عدالت ارجاع کند.


شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در پایان ضمن انظار مسئولین از کوتاهی و اهمال کاری یادآوری می‌شود که (کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته) و بدانید ناظر امروز قاضی فردا است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته