دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 13:12

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور+ فیلم

دانشجویان دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به شرایط اقتصادی کشور در دانشگاه راهپیمایی کردند.
کد خبر : 247157

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، راهپیمایی و تجمع اعتراضی با حضور دانشجویان دانشگاه تهران، پس از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شد و هم‌اکنون در حال برگزاری است.



*«مسئول مرفه مایه ننگ ملت»، «تورم و گرانی، پاسخگو باش روحانی»، «فتنه‌گر حیا کن، مستضعف رو رها کن»، «مدیر بی کفایت، مایه ننگ ملت»، «ننگ ما ننگ ما، مسئول بی‌درد ما» از جمله شعار‌های دانشجویان در این راهپیمایی است.



*در این تجمع صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران حضور دارند.


* دانشجویان پلاکاردهای مختلفی در دست دارند که محتوای اکثر آنها پیرامون مسائل اقتصادی و واکنش به اتفاقات دیروز دانشگاه تهران است.




*دانشجویان معترض با حضور مقابل سردر دانشگاه تهران در واکنش به اتفاقات دیروز دانشگاه، شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه و «حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» سر دادند.


* نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور دانشجویان سخنرانی می‌کنند.



آقای رئیس جمهور! مردم نسبت به شکاف طبقاتی معترض هستند


صادق فرامرزی به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در جمع دانشجویان معترض گفت: ما هرگونه حرکت خلاف نظم و قانون و هرگونه حرکت مخربی که بخواهد اموال عمومی و آسایش مردم را جریحه‌دار بکند محکوم می‌کنیم، اما محکوم کردنمان دلیل بر ساکت ماندنمان نیست.


وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی، صدای اعتراض مردم مستعضف امروز، گویای آن است که شرایط کشور را به دوران دوم آقای هاشمی رفسنجانی بر می‌گردانید. رئیس جمهور کشور که شعار اعتدال سر می‌دهید، مردم نسبت به شکاف طبقاتی در جامعه معترض هستند، مردم نسبت به بودجه سال جدید که تدوین کرده‌اید، معترض هستند.


فرامرزی افزود: شما حقوق کارگر را می‌خوردید، در دولت شما بنگاه‌هایی هستند که بیش از 14 ماه حقوق کارگران پرداخت نکرده‌اند، اعتراض کارگرها و مردم مظلوم را نباید به بهانه برخورد با کارهای هنجارشکنانه خفه کرد.


دانشجویان پای مطالبه مردم می‌ایستند


* یکی از دانشجویان معترض در این تجمع گفت: ما پشت مردمی که از گرانی شکایت دارند، هستیم. دانشگاه واقعیت را دیده است، دیده است که 8 سال مردم را در ژنو معطل کردند، دانشگاه شاهد بود که اتاق بازرگانی به جای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی به خرد مردم می‌دهد.


وی ادامه داد: مردم بدانند یک مشت ضد انقلاب کمکی نمی‌کنند، ما دانشجویان پای مطالبه مردم می‌ایستیم و برای تجمع مقابل صدا و سیما و وزارت اقتصاد می‌رویم. ما برای مطالبه حقوق حقه مردم تا آخر در دانشگاه هستیم.



* «نه شرقی، نه غربی، نبرد علیه دزدی»، «مرگ بر غارتگر بیت المال»، «فتنه‌گرای دیروز، سرباز آمدنیوز»، «این است صدای ملت، نه اختلاس نه ذلت»، «مرگ بر فتنه‌گر، چه در حصر چه در قصر» و «دانشجو بیدار است از فتنه‌گر بیزار است» از جمله شعارهای دانشجویان مقابل سردر دانشگاه تهران است.


* امیر عباسی ذاکر اهل بیت، با حضور در جمع دانشجویان به مدیحه‌سرایی درباره اهل بیت پرداخت.


ملت انقلابی پشت دشمنان را بارها به خاک مالیده‌اند


* وحید جلیلی در جمع دانشجویان حاضر شد و هم‌اکنون مشغول سخنرانی است.وی در سخنانی با اشاره به شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» گفت: مسئله افرادی که این شعار را سر می‌دهند، کارآمدی نظام نیست.


وی با تاکید بر اینکه پیرو آن امامیم که شعارش نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود، گفت: این صدای اعتراض فرزندان معنوی خمینی و خامنه ای است که در مقابل امپریالیسم ایستاده اند.


عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: این جوانان زوزه‌های سرسپرده‌های امپریالیسم در خیابان‌های تهران را درک می‌کنند، ملت انقلابی پشت دشمنان را بارها به خاک مالیده‌اند و مطمئناً فتنه گرانی که قصد سوءاستفاده دارند را از خیابان‌ها جمع خواهند کرد.







راهیپمایی دانشجویان در دانشگاه تهران







شعارهای دانشجویان تهرانی در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور








حضور دانشجویان دانشگاه تهران مقابل سردر دانشگاه


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته