دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 17:55
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران:

عدم شفافیت و پاسخگویی مناسب مسئولین موجب اعتراضات شده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: هر چقدر به اعتراضات نگاه امنیتی شود،‌ فشار مضاعف وارد می‌شود و ممکن است در مراحل بعد به شکل شدیدتر نمود پیدا کند.
کد خبر : 246952

محمدعلی رئیس السادات در گفت‌وگو با گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اتفاقات امروز دانشگاه تهران اظهار کرد: از دیروز فراخوانی برای تجمع مردم در میدان‌های بزرگ کشور داده شده است و احساس بنده این است که بخشی از همان جمعیت مقابل در دانشگاه تهران تجمع کردند. البته داخل دانشگاه هم حرکت‌هایی انجام شده است.


رئیس السادات گفت: جمعیتی که در حال شعار دادن هستند، بیرون دانشگاه و اطراف دانشگاه حضور دارند و مشخص نیست چه تعداد از این جمعیت دانشجو هستند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: در فضای داخل دانشگاه دانشجویان حزب‌اللهی در مقابل عده‌ای در خارج دانشگاه که شعارهای ساختارشکنانه می‌دهند، حاضر شدند و شعار می‌دهند.


وی افزود: بعضی از درهای دانشگاه تهران بسته شده است و ورود و خروج شدیدا کنترل می‌شود که کسی غیر از دانشجویان به داخل دانشگاه وارد نشود.


اعتراضات به دلیل عدم شفافیت پاسخگویی مسئولین به مردم است


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه این اعتراضات به دلیل عدم شفافیت پاسخگویی مسئولین به مردم است اظهار کرد: هر چقدر به اعتراضات نگاه امنیتی شود،‌ فشار مضاعف وارد می‌شود و در مراحل بعد به شکل شدیدتر نمود پیدا می‌کند. اما از نظر من بهتر می‌توانند مدیریت کنند و دید امنتی داشتن گره کار رابیشتر می‌کند.


رئیس‌السادات با اشاره به سواستفاده رسانه‌های معاند از اعتراضات مردمی گفت: نکته مهم این است که رسانه‌های داخلی این اعتراضات را نمی‌بینند و سیاست سکوت پیش می‌گیرند. نتیجه این کارها چیزی نیست جز اینکه زمین رسانه دست کسانی می‌افتد که قرابت با نظام و کشور ندارند و فقط قصد سواستفاده از این اتفاقات دارند و بازتاب خبری‌شان متفاوت با واقعیت است.


به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران رسانه‌های داخلی باید واقعیات را حتی بخشی که انتقاد است بیان کنند. نباید کاری کرد که زمینه سواستفاده بیشتر برای رسانه‌هایی که از خارج خط می‌گیرند فراهم کرد.


اظهارنظر جهانگیری نشان از عدم دید مناسب او به اعتراضات است


وی در پایان درباره نظر معاون اول رییس جمهور درباره اعتراضات اخیر مردمی عنوان کرد: آن اظهار نظر قطعا نشان از عدم دید مناسب او به اعتراضات است. چند وقت گذشته شاهد اعتراضات کارگری در اراک، اعرتاضات مال‌باختگان در تهران و شهرستان‌ها بودیم اما از طرف دولت پاسخی داده نشده است. اما اکنون که مردم در خیابان اعتراض خود را بیان می‌کنند اینگونه موضع گرفتن از سوی مسئولین، مردم را نسبت به واقعیت شاکی می‌کند و زمینه ساز اتفاقات بیشتری‌ می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته