دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 13:29
در بیانیه‌ای اعلام شد:

گزارش پیگیری مشکلات بورسیه‌ها/ ارائه راهکار از سوی نمایندگان بورسیه

دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در بیانیه‌ای، گزارشی از پیگیری مشکلات‌ خود توسط مسئولان ذی ربط ارائه داده و درخواست‌‎های خود را مطرح کردند.
کد خبر : 246788

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه تجمع کننده مقابل وزارت علوم دومین بیانیه خود را منتشر کردند که بخش‌هایی از آن به شرح زیر است: «نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در محل وزارت علوم تجمع کرده و درخواست ملاقات با وزیر علوم را داشتند، در نهایت این تجمع با قول‌های مساعد مسئولان آن وزارتخانه پایان یافت و قرار شد بعد از ۱۰ روز مشکلات پیگیری و حل شود.


این دانشجویان و دانش آموختگان یادآور شدند: «در این مدت ۱۰ روزه با بعضی از بورسیه‌های حاضر در تجمع تماس گرفته شده و پیشرفت‌هایی در پرونده آنها صورت گرفته است که جای تشکر از مسئولان دارد.»


تعداد بیشتری از افراد همچنان پیگیر حل مشکل خود هستند و به سازمان دانشجویان یا دانشگاه‌ها ارجاع شده‌اند و در مرحله پیگیری از سازمان دانشجویان و دانشگاه های محل جایابی هستند.»


در این بیانیه تاکید شده است: «با وجود اینکه خبرها حاکی از حل تدریجی مشکلات و بررسی پرونده افراد دارد و این موضوع نشان دهنده عزم وزارت علوم برای حل مشکل است اما نگرانی‌های عمیقی را در بدنه بورسیه‌ها ایجاد کرده است. طولانی و فرسایشی شدن موضوع را باعث از دست رفتن زمان بیشتر بورسیه‌ها می‌شود و برخی از این افراد در حال از دست دادن شرایط سنی هستند که در این زمینه باید تجدید نظر جدی در روال‌های قبلی وزارت علوم و سازمان دانشجویان صورت گیرد.


نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه از ‌واریز تمام شهریه و مقرری‌های پرداخت نشده به دانشگاه‌ها و افراد به عنوان چند راهکار مشخص برای مشکلات عمده پرونده‌ها اشاره کردند.


این افراد حداقل حق دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه را به رسمیت شناختن حق تحصیل رایگان آنها دانستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که دانشجویان به دلیل اختلاف دو دولت متحمل جریمه مالی شوند آیا بهای اختلافات سیاسی جناح‌های کشور و تفسیر متفاوت آنها از قوانین را باید مردم بدهند.


برگزاری جلسه با روسای دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های مرتبط، جهت توجیه برای جذب بورسیه‌ها و پایبندی به تمام اعلام نیازهای قبلی داده شده، الزام به اختصاص درصدی از سهمیه جذب دانشگاه‌ها به جذب بورسیه‌ها و ماموریت ویژه وزیر به یکی از مدیران وزارتخانه، جهت پیگیری و حل مشکل، از دیگر راه حل‌‎هایی بود که توسط دانشجویان بورسیه مطرح شد.


دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه آمادگی خود را اعلام کردند تا در جلسه‌ای با وزیر علوم و مسئولان مربوطه راهکارهای حل مشکل را تبیین کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب