دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 13:00

دانشمند سابق ناسا نژاد جدیدی از ابرانسان‌ می‌سازد

دکتر خوزیه زینر، محقق سابق ناسا، قصد دارد گونه‌ای جدید از انسان‌ها را با استفاده از تزریق DNA ایجاد کند تا انسان‌ها را از نظر ژنتیکی تغییر دهد.
کد خبر : 246666

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از DailyMail، زینر ادعا می‌کند که قصد دارد به انسان‌ها کمک کند تا از نظر ژنتیکی تغییر کنند و گونه جدیدی از ابرانسان‌ها تولید شود. این دانشمند 36 ساله، ماه پیش به عنوان اولین انسانی شناخته شد که DNA خود را ویرایش کرده است. این محقق سعی کرد با ژن درمانی، پروتئین مهارکننده رشد عضله در بازوی چپ خود را حذف کند تا به قدرت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند.


دکتر زینر در مصاحبه جدیدی ادعا کرده است که بشر اسیر ژنوم خود و محدودیت‌های آن است. وی معتقد است که بشریت به لطف مهندسی ژنتیک به نژاد جدیدی از انسان‌های فوق‌قدرتمند تبدیل خواهند شد.


دکتر زینر در مصاحبه با گاردین گفت: «گمان می‌کنم که در آینده مردم به محل‌های مخصوصی مراجعه می‌کنند، DNA مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند(که برای مثال قدرت فیزیکی بالایی به آنها می‌دهد یا رنگ مو یا رنگ چشم آنها را تغییر می‌دهد) و آن را به خود تزریق می‌کنند».


وی در ادامه افزود: « DNA مشخصه یک گونه را تعریف می‌کند. فکر می‌کنم در آینده‌ای نه چندان دور، بشر به دلیل این تغییرات، تبدیل به گونه جدیدی از ابرانسان‌ها می‌شود».



برخلاف هشدارهای سازمان غذا و داروی آمریکا که فروش محصولات ژن درمانی بدون تاییدیه قانونی، غیرمجاز است، دکتر زینر کیت‌های مهندسی ژنتیک ابتدایی را به صورت آنلاین می‌فروشد. زینر موسس و مدیر اجرایی کمپانی مهندسی ژنتیک «ادین» است.


وی در سال گذشته، 200 هزار دلار از فروش محصولات خود درآمد داشته است. این دانشمند اهل کالیفرنیا کتاب راهنمای رایگانی را برای افرادی منتشر کرده است که می‌خواهند با استفاده از محصولات وی روی خود آزمایش‌های ژنتیکی انجام دهند.


دکتر زینر در ادامه افزود: «ما همیشه برده ژنتیک خود بوده‌ایم. حال این توانایی را به افراد می‌دهیم تا ماده ژنتیکی خود را به میل خود تغییر دهند».


وی می‌گوید: «شاید تغییر ژنتیکی انسان به این روش در نگاه اول به نظر ایده‌ای برای کتاب‌های علمی تخیلی به نظر برسد اما بشر از دهه 1990 شروع به تغییر ژنتیکی انسان کرده‌ است؛ حتی با وجود این که تعداد این افراد انگشت‌شمار است و به این تغییرات به دلایل پزشکی ایجاد شده است. من می‌خواهم به انسان‌ها کمک کنم تا خود را از نظر ژنتیکی تغییر دهند».


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته