دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 11:30

تلسکوپ بزرگ از سیارک خطرناک تصویربرداری کرد

دومین تلسکوپ رادیویی بزرگ دنیا توانسته است تصاویری از سیارک «فائنتون ۳۲۰۰» ثبت کند که نشان می‌دهد نزدیک شدن این سیارک به زمین چقدر خطرناک است.
کد خبر : 244841

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزای آنا، ساخت تلسکوپ رادیویی «Arecibo» در پرتوریکو طی ۱۰ سال اخیر با چالش‌هایی مانند کاهش بودجه، بحران سرمایه‌گذاری و خسارت‌های تندباد ماریا روبه‌رو شده است.


Arecio دومین تلسکوپ بزرگ دنیاست و هنوز هم وسیله مهمی برای ردیابی خطراتی است که در اطراف سیاره ما وجود دارد. در همین راستا این تلسکوپ توانسته سیارک «۳۲۰۰Phaenthon» را ردیابی کند.


این سیارک بخشی از بارش شهابی «Geminid» بود که میانه ماه دسامبر به زمین نزدیک شد. طبق تحقیقات بنیاد تحقیقات فضایی دانشگاه‌ها (USRA) تصاویر این تلسکوپ از ۳۲۰۰ Phaenthon نشان می‌دهد این سیارک شکلی کروی و چند ویژگی تیره رنگ مشکوک در نزدیکی قطب‌های آن دارد.


از آنجا که قطر این سیارک ۳/۶ کیلومتر است، می‌توان آن را شی خطرناک دانست. دکتر پاتریک تیلور از رصد خانه Arecibo در این باره می‌گوید: «مشاهدات جدید از ۳۲۰۰Phaenthon نشان‌دهنده شباهت آن با سیارک Bennu است. ویژگی‌های تیره رنگ نزدیک قطب‌های سیارک نیز احتمالا فرورفتگی‌هایی هستند که اشعه‌های رادار را منعکس نمی‌کنند».


منبع: مهر


انتهای پیام/

برچسب ها: تلسکوپ سیارک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته