دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 10:02
وزیر علوم:

شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها تشکیل شود/ لزوم توجه جدی به ورزش بانوان و افزایش سرانه ورزشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیگیری و تسریع در شکل‌گیری شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها بر افزایش توجه به ورزش بانوان و افزایش سرانه ورزشی‌ دانشگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر : 244795

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در جلسه هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارت‌خانه برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری جلسه، گزارشی از وضعیت ورزش دانشگاهی را بیان کرد و گفت: یکی از نقاط قوت ورزش دانشگاهی در دولت تدبیر و امید حضور موفق در رویدادهای بین‌المللی و نتایج درخشان در دو یونیورسیاد دانشجویی که موفق به کسب نتایج ارزشمند برای کشور شده است، می‌باشد.




در ادامه دکتر دهخدا رئیس فدراسیون هم گزارشی از کارهای انجام شده و برنامه‌های فدراسیون و گزارشی از رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان و نتایج کسب شده ارائه کرد، وی تداوم این موفقیت‌ها را در حمایت تمامی دستگاه‌ها دانست و خواستار تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها شد .


دکتر حمیدی عضو هیات رئیسه فدراسیون درخصوص طراحی و اجرای نظام کلان و یکپارچه مسابقات ورزش دانشجویی کشور مطالبی را ارائه و اعضای هیات رئیسه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های فدراسیون بیان کردند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اظهار خرسندی از حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و تقدیر و تشکر از موفقیت‌های کسب شده خطاب به حاضران در جلسه گفت: اولین کاری که باید انجام شود هماهنگی بین کلیه دستگاه‌های اجرایی در امر ورزش است و باید از تمامی ظرفیت‌های بخش‌های مختلف برای این امر استفاده کنیم و این ظرفیت‌ها را در جهت توسعه ورزش دانشگاهی افزایش دهیم .


وی ادامه داد: امیدوارم با تدوین و اجرای برنامه‌ها شاهد حضوری پر‌رنگ‌تر و موفقیت‌های بیشتر ورزش دانشجویان به ویژه در مسابقات بین‌المللی باشیم.


وزیر علوم در پاسخ به درخواست رئیس فدراسیون مبنی بر تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاه‌ها برای مشارکت بیشتر بخش‌های آموزش عالی تاکید کرد: که این امر پیگیری و به سرانجام برسد.


وی افزود: علاوه بر جایگاه ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی نیز اهمیت زیادی بدهیم چون قشر وسیعی از دانشجویان را در برمی‌گیرد و یکی از کارهای که باید روی آن تمرکز ویژه داشته باشید ورزش بانوان و افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها می‌باشد.


منصور غلامی در پایان تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی همواره مورد حمایت وزارت علوم بوده است و امیدوارم که حمایت سایر بخش‌ها نیز همانند گذشته از این فدراسیون ادامه داشته باشد تا شاهد موفقیت‌های بیشتر جوانان و خصوصا دانشجویان باشیم .


در این نشست دکتر صدیقی؛ معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان، دکتر محمدرضا دهخدا، دکتر سید‌عبد‌الحمید احمدی، هادی بشیریان، دکتر محمد پورکیانی، دکتر محمد‌حسین دادگان، دکتر مهرزاد حمیدی، دکتر مرجان صفاری، دکتر محمد‌حسین علیزاده، دکتر مهرداد عنبریان، دکتر رضا معصومی‌راد، آقای حسین هاشمی و مهندس ذوالفقار یزدان مهر اعضای هیات رئیسه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته