دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی نخستین فروشگاه تمام اتوماتیک در آمریکا + ویدئو

مقامات دِموین، مرکز ایالت آیووا آمریکا قصد دارند نخستین فروشگاه رباتیک از نوع خود را در شهر خود راه‌اندازی کنند و تجربه فروش مواد غذایی و مایحتاج مردم بومی را در هر زمانی که نیاز باشد، فراهم آورند.
کد خبر : 24402

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به نقل از فاکس‌نیوز، دو مرکز مواد غذایی به نام Eat Greater و تجهیزات تجاری به نام Oasis24seven در دموین با همکاری هم تجهیزات سبکی را برای راه‌اندازی این فروشگاه کاملا ماشینی فراهم آورده‌اند.


مدیر یکی از این شرکت‌ها که در زمینه پخش مواد غذایی فعالیت دارد، می‌گوید: «در این شهر مکان‌هایی وجود دارد که در آنها دسترسی به غذای باکیفیت محدود است و سعی می‌کنیم در این مکان‌ها فروشگاه‌های ماشینی‌مان را راه‌اندازی کنیم. در واقع، این فروشگاه‌ها یک ماشین خودکار شبیه به ماشین‌های سکه‌ای است با این تفاوت که دایره کالاهایی که در انبار خود دارد، بسیار گسترده‌تر است».


این فروشگاه‌ها حدود 25 متر مربع مساحت دارند و قسمت جلویی آن سرتاسر پنجره است تا کاربر بتواند تمامی محصولات داخل آن را ببیند. این فروشگاه‌ها می‌توانند 200 تا 800 محصول را در خود جا بدهند. تمامی مواد در یخچال نگهداری می‌شوند و از هر محصول از یک تا 4/5 کیلوگرم در فروشگاه وجود دارد.


مشتریان می‌توانند محصولات مورد نیازشان را از طریق صفحه‌نمایش لمسی سیستم سفارش که جلوی آنها قرار دارد، انتخاب کنند و سفارش بدهند.


هدف سازندگان از راه‌اندازی این فروشگاه‌های رباتیک، ثابت نگه داشتن قیمت مواد غذایی است و به دلیل اینکه منابع مختلفی را برای تهیه مواد غذایی در دسترس دارند، می‌توانند بهترین غذا را با حداقل قیمت ارائه کنند. مدیر شرکت Eat Greater در این مورد می‌گوید: «ما یک شرکت غیرانتفاعی هستیم و حدود 12 شرکت مواد غذایی با ما در حال کار هستند و از این طریق می‌توانیم قیمت مواد غذایی را در این فروشگاه‌ها ثابت نگه داریم».


وی می‌افزاید:‌ «در این فروشگاه‌ها، نگرانی در مورد خراب شدن مواد غذایی وجود ندارد زیرا تمام موادی که از رده خارج و منقضی می‌شوند، به صورت خودکار از قفسه‌های فروشگاه بیرون انداخته می‌شوند».


مسئولان معتقدند که در آینده‌ای نزدیک دیگر لازم نیست سبد در دست بگیرید و در فروشگاه‌های بزرگ به دنبال آنچه نیاز دارید، بگردید و حتی لازم نیست در صف‌های طویل برای حساب کردن خریدتان بایستید.


مترجم: نسترن صائبی





دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته