دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1396 - 11:07
در گفت‌و‌‎گو با آنا مطرح شد؛

سفر دانشجویان دانشکده وزارت خارجه به لبنان برای شناخت گفتمان مقاومت

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه از سفر دانشجویان این دانشکده برای شناخت گفتمان مقاومت به لبنان خبر داد.
کد خبر : 243315

محسن صفریان مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا هدف از سفر دانشجویان را شناخت کشور لبنان با محوریت شناخت مفاهیم اصلی گفتمان مقاومت بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر شناخت جوانان به ویژه دانشجویان از گفتمان مقاومت تاکید داشتند، از طرف دیگر اهمیت استراتژیک لبنان برای جمهوری اسلامی ایران و منطقه باعث شد تا برای بازدید و سفر دانشجویان به این کشور برنامه‌ریزی شود.


صفریان در رابطه با جزییات این سفر اضافه کرد: دانشجویان به محض ورود به لبنان پس از دیدار با خانواده‌های شهدای حزب‌‌الله از جمله شهید عماد مغنیه و شهید بدرالدین، دیدارهای مختلفی با شخصیت‌های مهم و موثر لبنان در بیروت و سایر شهرهای لبنان انجام دادند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه افزود: این دیدارها که با هماهنگی سفارت انجام شده بود، طیف وسیعی از شخصیت‌های برجسته ی لبنان در جایگاه‌های مختلف سیاسی و مذاهب و ادیان گوناگون را در بر می‌گرفت که برای شناخت سیاسی و ایدئولوژیک گفتمان مقاومت ترتیب داده شده بود.


وی ادامه داد: بازدید میدانی از مناطق حساس لبنان مانند مناطق اشغالی لبنان در طول جنگ سی و سه روزه، مرزهای جنوبی این کشور با فلسطین اشغالی، بخش نظامی گفتمان مقاومت را منعکس می‌‌کرد.


صفریان گفت: دیدار با مراکز علمی لبنان اعم از اندیشکده‌ها و دانشگاه‌های به نام این کشور و فعالین اقتصادی در اصناف مختلف در دستور کار بود که در مجموع در این سفر، 24 دیدار در طول یک هفته انجام شد. که عمده این دیدارها به صورت مباحثه و پرسش و پاسخ صورت گرفت تا اهداف این سفر در همه ابعاد مورد نظر پیاده شود.


صفریان مهم‌ترین دستاورد این سفر را شناخت علمی و عملی گفتمان مقاومت و نقش حزب‌الله لبنان در پیشبرد این گفتمان و اهداف این گفتمان در منطقه عنوان کرد و افزود: قطعاً انتقال این تجربیات در داخل توسط این دانشجویان و سعی بر تداوم این روندها توسط آتش به اختیاران عرصه جهاد مهم‌ترین وظیفه پیش‌رو دانشجویان خواهد بود.


گفتنی است این سفر به همت بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، سفیر و کاردار جمهوری اسلامی ایران دربیروت اواسط آذرماه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته