دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور قدرتمند دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه 150 محصول پژوهشی و نوآورانه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار شرکت کرده است.
کد خبر : 241378

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با حضور 86 دانشگاه که دانشگاه آزاد اسلامی نیز شامل آن می‌شود، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، توانسته در این نمایشگاه غرفه‌ای به مساحت 500 متر را به خود اختصاص دهد تا از این طریق دستاوردهای پژوهشی محققان این دانشگاه در معرض دید علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.


دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه 150 محصول شرکت‌های دانش‌بنیان را عرضه کرده است. به طوری که دکتر داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در این‌باره می‌گوید: این محصولات در 6 بخش تخصصی شامل مکاترونیک، نرم‌افزار، کشاورزی، شیمیایی، مهندسی پزشکی، عمران ارائه شده است.


وی همچنین اعلام می‌کند که محصولات دانشگاه آزاد اسلامی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فن‌آور این دانشگاه هستند که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند. در بررسی اجمالی غرفه دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی از این 150 طرح موفق به نظر می‌رسند که ظرفیت‌های خوبی برای متصل شدن به سرمایه‌گذار دارند.


یکی از طرح‌های پژوهشی موفق دانشگاه آزاد اسلامی، نرم‌افزار رهسپار سامانه به اشتراک‌گذاری سفر است که در این نمایشگاه عرضه شده است. به گفته پدیدآورندگان این نرم‌افزار، استفاده از آن هزینه سفر را تا 70درصد کاهش می‌‌دهد.


نرم‌افزار دیگری به نام گلشن‌آباد در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته شده که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. این نرم‌افزار مختص کودکان 3 تا 6 سال است که در آن 20 حکایت از سعدی شیرازی گنجانده شده است. این نرم‌افزار را مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است. همچنین سامانه کنترل هوشمند بر پایه اینترنت اشیا محصول دیگری از این مرکز رشد است که براساس آن روند رشد گل و گیاه و باغچه‌ها از طریق اینترنت و این سامانه کنترل می‌شود و احتیاجات گل و گیاه به نگهدارندگان آن گزارش داده می‌شود.


شرکت پژوهندگان خلاقیت و شکوفایی دانشگاه آزاد اسلامی، پوست مصنوعی را تولید کرده است که جایگزین مناسبی برای پوست انسان است. در توضیح این طرح آمده: هنگامی که پوست به علت جراحت یا سوختگی آسیب دیده یا از بین برود، این پوست مصنوعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. این دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نمایشگاه ارائه شده است.


در میان طرح‌های دیگر ارائه شده در نمایشگاه، طرح عابرچاپ از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که توجه زیادی را به خود جذب کرده‌ است. قابلیت‌های این دستگاه شامل چاپ اسناد دیجیتالی، چاپ اسناد فیزیکی پس از اسکن، چاپ اختصاصی تصاویر است.


ماسک طبیعی صورت ژینا از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان طرح‌ تحقیقاتی دیگری است که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ارائه شده‌اند. این ماسک صددرصد طبیعی و خالص است و قابلیت زیبایی‌سازی پوست را دارد. همچنین پودر گیاهی رویش مو از مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی، دیگر محصول ارائه شده در این نمایشگاه است که می‌تواند روند رویش مو را تقویت کند و باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مو شود.


طرح‌های کاربردی دیگری در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در معرض دید عموم قرار گرفته است که علاقه‌مندان می‌توانند تا 26 آذر با مراجعه به نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن شماره 8 از جزئیات آنها باخبر شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب