دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 13:54
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:

باید دانشجویان را با حقایق جنگ و وصایای شهدا آشنا کرد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تأکید دکتر ولایتی و دکتر رهبر بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با تمام وجود در این راستا حرکت کند.
کد خبر : 240371

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماهنگی برگزاری همایش «هم‌افزایی راویان دفاع‌مقدس» برگزار شد، با تأکید بر اینکه همه امکانات، فضا و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راه تبیین فرهنگ شهدا و دفاع مقدس قرار دارد، گفت: مقام معظم رهبری در جلسهای که پس از ابلاغ حکم دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ایشان داشتند، مهم‌ترین دغدغه خود درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی را تحول در حوزه فرهنگی بیان کردند.


وی افزود: ما به عنوان سرباز به دانشگاه آزاد اسلامی آمده‌ایم و تلاش داریم تا مأموریت‌مان را به بهترین نحو انجام دهیم.


دکتر نصیری درخصوص برگزاری «همایش هم‌افزایی راویان دفاع‌مقدس» گفت: پیشنهاد این همایش در قرارگاه شهید علم‌الهدی و در دیداری که با سردار فضلی داشتیم، مطرح شد و دلیل بنده برای برگزاری چنین همایشی، این بود که برخی راویان دفاع مقدس حقایق و واقعیت‌های جنگ تحمیلی را به درستی بیان نمی‌کنند و با توجه به ضرورت این موضوع، پیشنهاد برگزاری «همایش هم‌افزایی راویان دفاع‌مقدس» را مطرح کردیم.


وصیت‌نامه شهدا آخرین پیام زمینی آنهاست


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا آخرین پیام زمینی آنهاست که باید مورد توجه جوانان به ویژه دانشجویان قرار گیرد، گفت: بنده در کلاس‌های دانشگاه به دانشجویانم می‌گویم که به سراغ وصیت‌نامه شهدا بروند و درباره آن تحقیق کنند.


وی افزود: ما باید دانشجویان را با حقایق جنگ و وصایای شهدا آشنا کنیم. به عنوان نمونه؛ جوانان باید بدانند که در آزادسازی خرمشهر، اسرایی که به دست رزمندگان ایران اسیر شده بودند، از چندین ملیت بودند و جنگ تحمیلی تنها بین ایران و عراق نبود بلکه عراق از حمایت‌های کشورهای زیادی برخوردار بود.


راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در واحدهای استان تهران


دکتر نصیری با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی را در واحدهای استان تهران آغاز کرده‌ایم، گفت: یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی در واحدهاست که پس از تهران، در سایر استان‌ها و واحدها راه‌اندازی خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: راهیان نور، انقلاب اسلامی را از تهاجم و شبیخون فرهنگی نجات داد و جوانان و نسل امروز را با دفاع مقدس و فرهنگ آن آشنا کرد. بنا به تأکید دکتر ولایتی و دکتر رهبر بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با تمام وجود در این راستا حرکت کند.


گفتنی است همایش هم افزایی راویان دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 27 و 28 آذرماه به میزبانی واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.


نشست هماهنگی این همایش صبح امروز با حضور سردار سرتیپ احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، سردار ابوالفضل مسجدی مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر محمد قهدریجانی مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته