دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 17:00

نمایشگاه سیار «کیمیای رازی» موزه علوم به مناسبت هفته پژوهش در کرمانشاه

به‌مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه سیار کیمیای رازی موزه ملی علوم و فناوری ایران روزهای سه‎شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری در پردیس دانشگاه کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 240329

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، این نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‎های سیار این موزه است که همزمان با همایش بین‎المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود. نمایشگاه سیار «کیمیای رازی» جزو نمایشگاه‎های موضوعی این موزه محسوب می‎شود که موضوع آن بخشی از دستاوردهای دانشمند بزرگ ایرانی محمد بن زکریای رازی در حوزه شیمی است.


آثار بازسازی شده نمایشگاه نیز در ارتباط با موضوع شیمی و کیمیاگری این دانشمند معروف است. هدف از این نمایشگاه معرفی قسمتی از پیشینیه کیمیاگری و شیمی در ایران از طریق تحقیقات و کوشش‎های به جا مانده از محمد بن زکریای رازی است. نمایشگاه سیار کیمیای رازی همزمان با همایش بین‌المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی و به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود. ساعت بازید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر است و بازدید برای عموم رایگان خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شیمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته