دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1396 - 11:43
انتقادات شدید نماینده مردم آبادان در مجلس از برخورد وزارت نفت با دانشجویان:

دستور شنیع وزارت نفت به رئیس دانشگاه برای غذا ندادن به دانشجویان

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان به مدت 18 روز مجبور به تحصن و اعتصاب شدند تا بلکه صدای آن‌ها به گوش مسئولان برسد؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: شب گذشته که با رئیس دانشگاه صنعت نفت تماس گرفتم او به من گفت که از طرف وزارت نفت دستور داشته سلف سرویس دانشگاه را تعطیل کند تا آب و غذایی به دانشجویان نرسد!
کد خبر : 238075

غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره دیدار شب گذشته خود با دانشجویان معترض دانشکده صنعت نفت اظهار کرد: پیرو درخواست‌هایی که دانشجویان برای نشست با نمایندگان و مسئولان داشتند با تعدادی از آن‌ها دیدار کردم. دانشجویان صنعت نفت متعهد به نظام هستند و من از نزدیک با این عزیزان گفت‌وگو کردم؛ آن‌ها خواسته و مطالباتی داشته و دارند و می‌خواهند به مشکلاتشان رسیدگی شود.


وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی، دانشجویان دانشگاه صنعت آبادان به مدت 18 روز مجبور به تحصن و اعتصاب شدند تا بلکه صدای آن‌ها به گوش مسئولان برسد. دیشب با رئیس دانشگاه نیز تماس گرفتم و او به من گفت که از طرف وزارت نفت دستور داشته سلف سرویس دانشگاه را تعطیل کند تا آب و غذایی به دانشجویان نرسد!


شرفی با تاکید بر اینکه رفتار وزارت نفت و دانشگاه با دانشجویان بسیار شنیع و زشت بوده است، افزود: در هیچ جایی با قشر دانشجویی و دانشگاهی این گونه برخورد نمی‌شود که با دانشجویان صنعت نفت رفتار کرده‌اند. متاسفانه مسئولان کشور قدر چنین مردمی را نمی‌دانند زیرا همه ما در یک نظام مردم پایه زندگی می‌کنیم که تمام قدرتش برگرفته از رضایتمندی مردم شکل گرفته است در حالی‌که می‌بینیم چگونه دانشگاه را تعدیل کرده‌اند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: تحصن و اعتصاب دانشجویان بسیار آرام برگزار شده است؛ از طرفی هم تاکنون هیچ مسئول کشوری و دانشگاهی صدای دانشجویان نشنیده و با آن‌ها حرف نزده‌اند تا ببینند درددلشان چیست. من با آقای بی‌طرف، معاون پژوهشی وزارت نفت صحبت کردم تا با دیگر مسئولان به دانشگاه بیایند، خواسته‌های دانشجویان را بشنوند و با آن‌ها صحبت کنند تا بلکه هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده حل شود.


وی به عدم پاسخگویی مسئولان ذی‌ربط به خواسته‌های دانشجویان واکنش نشان داد و گفت: آیا مسئولان با کمبود وقت مواجه هستند؟ حقوقشان کم است؟ رسیدگی به دانشجویان جزو شرح وظایفشان نیست؟ کدامیک از متولیان استان و شهرستان مطالبات دانشجویان را شنیده است و با آن‌ها صحبت کرده؟ یک بار استاندار یا فرماندار شهرستان در جمع دانشجویان حضور داشته؟ کار به جایی رسیده است که مسئولان فضای دانشگاه و سلف سرویس را به روی دانشجویان بسته‌اند چون چند روز به نشانه اعتراض در کلاس درس حاضر نشده و تحصن کرده‌اند.


شرفی اذعان کرد: مگر همین دانشجویان به جنگ نرفته‌اند و از کشور دفاع نکردند و شهید نشدند؟ فرزند کدامیک از مسئولان در خط مقدم‌ها جز دانشجویان در جنگ از کشور دفاع کردند؟ حالا امروز دانشجویان که فرزندان این مملکت هستند خواسته‌ای از مسئولان دارند ولی متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند. تا به امروز هیچ‌یک از مسئولان دانشجویان را رصد نکرده و آن‌ها را هم به حساب نیاوردند، یک بار بروند با دانشجویان صحبت کنند حرف‌های آن‌ها بشنوند بعدا بگویند مطالبات شما غیر منطقی است؛ این‌ها نخبگان ایران هستند والا دانشجویان منطق دارند حرف حساب را متوجه می‌شوند.



وی تاکید کرد: اگر خدایی نکرده این تحصن‌ها و اعتراضات به خیابان کشیده شود و کشور را با بحران روبه رو کند خوب است؟ پس چه زمانی باید رفتار حاکمیتی را از مسئولان شاهد باشیم؟ رفتار حاکمیتی مسئولان را فقط باید در سیمنارها، همایش‌های بی‌نتیجه و موقعی که آن‌ها چلوکباب می‌خوردند ببینیم؟ متاسفانه گره‌ای که با دست باز می‌شود را باید با دندان باز کنیم.


عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در تماس‌هایی که با آقای بی‌طرف داشتم قرار بر این شده که به همراه دیگر مسئولان فردا(سه‌شنبه) به دانشگاه بیایند و با دانشجویان صحبت کنند، هر چند دیدار و شنیدن صدای دانشجویان بعد از 18 روز دیر شده است، اما امیدواریم که چنین ملاقات‌هایی بیشتر شود تا بلکه مشکلات به وجود آمده به اتمام برسند.


شرفی با کنایه به مسئولان گفت:‌ اگر همین تحصن‌ها فقط 5 روز در دانشگاهی در تهران رخ داده بود همه مسئولان به آنجا می‌رفتند تا مشکلات را حل کنند، اما در اینجا که کیلومترها با تهران فاصله دارد انگار صدای دانشجویان به جایی نمی‌رسد.


وی در پایان اظهار کرد: تمام قدرت این مملکت و نظام به موشک، بمب اتم نداشته‌یمان و انرژی هسته‌ای نیست بلکه تمام قدرت نظام و کشور مردم، دانشجویان و جوانان هستند.


به گزارش خبرگزاری آنا، شب گذشته غلامرضا شرفی با جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت آبادان دیدار و گفت‌وگو داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب