دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سانسور وعده‌های رئیس‌جمهور برای تشکیل «تادا»

سایت اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور که سخنان روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان را منعکس کرده است، اظهارات رئیس‌جمهور و وعده وی برای پیگیری صدور مجوز «تادا» را سانسور کرد.
کد خبر : 237557

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حالی‌که نماینده دانشجویان پیرو خط امام خواستار صدور مجوز برای «تشکل‌های اسلامی(اصلاح‌طلب) دانشجویان ایران»(تادا) شده بود و رئیس‌جمهور هم در سخنرانی خود از پیگیری این موضوع و تصویب آن توسط وزرای مربوطه خبر داد اما سایت ریاست‌جمهوری این بخش از سخنان رئیس‌جمهور را منعکس نکرد.


رئیس‌جمهور در پاسخ به خواسته این نماینده دانشجویان گفت: در جلسه وزرای مربوطه، صدور مجوز برای تادا تصویب شده و تنها یک نفر مخالف داشته است.


روحانی البته یکی از خواسته‌های خود از وزیر علوم، پیش از رای اعتماد مجلس را، موضوع صدور مجوز تادا اعلام کرد.


به گزارش آنا، نهم مردادماه امسال، خبر صدور مجوز یک اتحادیه دانشجویی تحت عنوان «تادا» یا تشکل اسلامی دانشجویان ایران، بر روی سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. بر اساس این خبر، طی ششمین جلسه «هیأت مرکزی مشترک نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان»، موضوع تقاضای تعدادی از تشکل‌های اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل این اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت اعضای حاضر در جلسه، رای مثبت به صدور مجوز برای تشکیل این اتحادیه صادر شد.


مدتی از انتشار این خبر نگذشته بود که عباس شیراوژن قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها این ادعای وزارت علوم را تکذیب کرد و گفت: «جلسه اخیر هیات نظارت مرکزی مشترک بدون دستیابی به هرگونه مصوبه و رای گیری پایان پذیرفته است».


نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هم در همان زمان، در نامه‌ای به وزیر وقت علوم، اعلام صدور مجوز برای این تشکل را غیرقانونی قلمداد کرده بود.


رئیس‌کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در آبان‌ماه امسال، در اظهاراتی عنوان کرده بود که «تشکیل تادا نیاز به بررسی‌ دوباره دارد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته