دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 10:54
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان:

جای خوشحالی است که در دانشگاه‌ها اینگونه نسیم خوش قرآنی می‌وزد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکیدکرد: جای خوشحالی است که در دانشگاه‌ها اینگونه نسیم خوش قرآنی می‌وزد. ۳۲۰هزار نفر درجشنواره قران و عترت شرکت کرده‌اند و چندین برابر شرکت کنندگان در این جشنواره با قرآن مانوس هستند.
کد خبر : 236114

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در آیین افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان اظهار داشت: جای خوشحالی است که در دانشگاه‌ها اینگونه نسیم خوش قرآنی می‌وزد. ۳۲۰هزار نفر درجشنواره قران و عترت شرکت کرده‌اند و چندین برابر شرکت کنندگان در این جشنواره با قرآن مانوس هستند ولی فرصت حضور برای رقابت پیدا نکردند.


او با اشاره به سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: قرآن انسان‌ها را سراغ اهل بیت فرستاده و به سمت اهل بیت و پای درس معصومین هدایت کرده است. خداوند انوار خود را در قران معرفی کرده است و قطعا اهل بیت پیامبر مصداق این نور هستند.


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خداوند می‌توانست بدون وسیله هم بندگان را بپذیرد افزود: از ابتدای تاریخ مشکل در اطاعت انسان‌ها از جانشین خدا بر روی زمین است. اولین امتحان الهی در عالم افرینش تعظیم در برابر انسان کامل و خلیفه الله بود که شکست عظیمی در برداشت. این تعظیم در برابر خواست خدا بود و هیچ شرکی در آن وجود نداشت.


محمدیان با خطاب قرار دادن شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: اگر فکر کنید خداوند به کسی بیشتر از شما نعمت داده است به قران اجحاف کرده‌اید. قرآن بزرگترین نعمت است و قدر آن را بدانید و بیشتر با آن انس بگیرید.


او در پایان گفت: جای خوشحالی است که بیش از ۲۸۰هزار نفر از ۳۲۰هزار شرکت کننده در بخش معارف قرآنی بوده‌اند و امیدوارم هرکدام از شرکت‌کنندگان مشعل هدایت قرآنی در دانشگاه‌ها باشند تا کسانی که شهد شیرین هدایت قرآن را نچشیده اند با آن آشنا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته