دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1396 - 13:49
معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران فرهنگ را به رسمیت می‌شناسد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: اهالی فرهنگ دانشگاه پیام روشنی را از جشنواره فرهنگ می‌گیرند و آن این است که دانشگاه تهران فرهنگ را به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر : 235637

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مجید سرسنگی در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، گفت: «قطعا چهارم آذر در صفحات تاریخی دانشگاه تهران به یادگار ثبت خواهد شد زیرا سنگ بنای یکی از جشنواره‌های مهم دانشگاه، یعنی جشنواره فرهنگ، در این روز گذاشته می‌شود.»


او با تشکر از همه افرادی که در به ثمر نشستن این جشنواره کمک کردند، افزود: «از دوستانی که به ما کمک نکردند علی رغم اینکه از آنها خواستیم، نیز تشکر می‌کنم زیرا این کمک نکردن باعث شد که همت خودمان را بیشتر کنیم و با توکل بیشتر، سختی بیشتری متحمل شویم و نتیجه کار را ببینیم.»


معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به جریانات حوزه فرهنگی، اعلام کرد کلا ما در حوزه فرهنگ با چنین مشکلاتی درگیر هستیم. اهل فرهنگ همیشه در رنج و تب و تاب هستند و این از ویژگی‌های حوزه فرهنگ است که نباید ما را خسته کند. اگر ما انتخاب کرده‌ایم در حوزه فرهنگ کار کنیم، باید استقامتمان را بیشتر کنیم و نشان بدهیم که اهالی فرهنگ روی پای خود می‌ایستند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند زیرا به هدفی والا و برتر اعتقاد دارند.


او اضافه کرد: «برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، قدم مبارکی بود که ازسوی خود دانشجویان و همکاران دانشگاه تهران برداشته شد. برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند سطح مشارکت فرهنگی دانشجویان را ارتقا بخشد. کما اینکه در اولین دوره از جشنواره فرهنگ چیزی بالغ بر 6500 تن از دانشجویان شرکت و آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند؛ نکته‌ای که بسیار جای خوشحالی و خشنودی دارد.»


سرسنگی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، عنوان کرد: این جشنواره در کنار دستیابی به هدف گسترش سطح مشارکت فرهنگی دانشگاهیان، کارکرد مهم دیگری نیز دارد و آن ایجاد امیدواری و اعتقاد به آینده روشن برای اهالی فرهنگ است. اهالی فرهنگ دانشگاه پیام روشنی را که از این جشنواره می‌گیرند، این است که دانشگاه تهران فرهنگ را به رسمیت می‌شناسد.


او بیان کرد: فرهنگ یک رکن است و دانشگاه بدون فرهنگ یک واژه ناقص است و ما حتما باید به فرهنگ مانند ابعاد دیگر دانشگاه توجه کنیم. من مطمئنم در سایه توجه اولیای دانشگاه، دانشجویان، اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه به حوزه فرهنگ، دانشگاه تهران روزگار خوشی را در پیش رو خواهد داشت؛ چه ما باشیم و چه نباشیم.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: «مهم این است که فرهنگ در دانشگاه نهادینه شود و دانشجویان دانشگاه تهران در دورانی که در این دانشگاه هستند بتوانند در یک فضای فرهنگی تحصیل کنند و در زمان فارغ‌التحصیلی به عنوان یک فرد شاخص و یک انسان فرهنگی وارد جامعه شوند. بنابراین وظیفه ما است که دانشجویان و فرزندان عزیز خودمان را در دانشگاه، انسان‌هایی فرهنگی بار بیاوریم. مطمئنم که جشنواره فرهنگ، نقش بسزایی در آن مهم خواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته