محصول واحد لاهیجان برای شرکت در نمایشگاه بینالمللی تهران انتخاب شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، الِمان سخنگو محصول شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج مستقر در مرکز رشد واحد لاهیجان به عنوان یکی از دو محصول منتخب در استان گیلان با کسب سطح فناوری ۹ (trl 9) برای حضور در نمایشگاه بینالمللی فن بازار تهران انتخاب شد؛ نمونه اولیه این محصول که حاصل تلاش دانشجویان واحد لاهیجان است، در جشن انقلاب بهمن 1394 رونمایی شد و اکنون پس از گذراندن مراحل تجاریسازی در مرحله تولید انبوه قرار دارد.
المان سخنگو محصولی است که با تجهیز کردن مقابر شهدا و آرامگاههای مشاهیر به این دستگاه، فرد را قادر میسازد تا با اتصال بیسیم تلفن همراه با دستگاه تماسی تلفنی از شخصیت موردنظر دریافت کند تا نگفتههای آنها را شنیده و پس از آن میتواند به گالریهای عکس و فیلم و غیره مربوط به شخصیت رفته و آنها را رایگان دانلود کند؛ این دستگاه در چندین مدل ارائه شده که در مدل نهایی آن کسانی که تلفن همراه ندارند میتوانند از نمایشگر لمسی دستگاه استفاده کنند و از تمامی امکانات نیز بهره ببرند.
مجید رفیعی مدیر عامل شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان گفت: «آماده همکاری با تمام شهرداریهای استان، به ویژه شهرداری لاهیجان هستیم تا شهرهای این استان گردشگری را به این سیستم تجهیز کنیم؛ ما با تلاش مهندسان جوان و خوش فکر خود گام به گام رو به جلو حرکت و برای خود، اهداف و استانداردهای جهانی تعریف میکنیم.»
رفیعی با توجه به فناوری بالای این محصول افزود: «این محصول دو ویژگی مهم دارد؛ اول اینکه این محصولی صرفاً علمی نیست و همان اندازه که از سطح فناوری بالایی برخوردار است، همان اندازه کاربردهای فرهنگی و اجتماعی دارد و دوم اینکه با دربر گرفتن رشتههای متفاوت، در زمینه کارآفرینی قدرتمند است و توانسته در پیشبرد فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی مفید واقع شود.»
سینا امیرعسکری، رئیس شرکت ماندگار الکترونیک لاهیج و دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و عضو دیگر تیم ساخت محصول با ذکر پتانسیلهای بالا برای استفاده از محصول فوق، اظهارکرد: «شهرستان لاهیجان با دارا بودن چندین هزار دانشجو باید در بکارگیری این ظرفیت عظیم انسانی پیشگام باشد.»
امیرعسکری گفت: «پیشنهاد میکنم شهرداریها و سایر ارگانها برای رفع نیازهای خود به سرعت وارد بازار نشوند و با دانشگاهها ارتباط بگیرند و چنانچه ظرفیت دانشگاه پاسخگوی نیازشان نبود، دانشگاه را در کنار پروژه نگاه دارند تا این ظرفیت در دانشگاه ایجاد شود و دانشگاه را توانمندتر سازند و در آینده خودشان از این توانمندی نفع ببرند که این امر نیازمند اعتماد مسئولان به جوانان است.»
انتهای پیام/