دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1396 - 08:15
رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

مریم میرزاخانی تابوی توقف زنان در رسیدن به قله‌های علم را شکست

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی که شب گذشته در این دانشگاه برگزار شد، گفت: مریم میرزاخانی به ما یاد داد که در سرشت مرد و زن تفاوتی وجود ندارد.
کد خبر : 234212

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمود فتوحی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه شریف میزبان عزیزانی است که می‌خواهند یاد و خاطره مریم میرزاخانی را زنده نگه دارند. مریم میرزاخانی کسی بود که توانست به قله‌های علم و پیشرفت راه یابد، او زن ایرانی است که توانست نام خانواده، مردم و ایران را در جهان سربلند کند.


او در این باره اضافه کرد: مریم میرزاخانی با شکستن تابوی توقف زنان به قله‌های پیشرفت علم به ما آموخت که زنان هم می‌توانند در عرصه‌های دانش و علم حضور چشمگیری داشته باشند. مریم میرزاخانی به ما یاد داد که در سرشت مرد و زن تفاوتی وجود ندارد.


رئیس دانشگاه شریف افزود: علم در اعتقادات دینی و ملی ما همواره مقدس بوده و نشان داده که ارتباطی با جریان‌های سیاسی نداشته و ندارد و در اسلام، علم و جایگاه انسان بسیار والاست.


فتوحی تصریح کرد: مریم میرزاخانی برای ایرانیان و جهانیان شکوهی از خواجه نصیرالدین طوسی و خوارزمی بود. امیدوارم پرورش نخبگانی همچون میرزاخانی در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد تا فرد یا افرادی مانند او بتوانند قله‌های علم و دانش را فتح کنند.


او در ادامه گفت: علم و دانش را نمی‌توان با خط کش و متر اندازه‌گیری کرد زیرا علم فرامرزی است و مرزی را نمی‌شناسد. افرادی مانند مریم میرزاخانی در کشور وجود دارند و ما باید استعداد این اشخاص را شناسایی و به پرورش نخبگان بپردازیم.


در بخش دیگری از این مراسم استادانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و شهید بهشتی به ایراد سخنرانی درباره مریم میرزاخانی پرداختند و یاد و خاطره او را گرامی داشتند.


در بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، پدرومادر مریم میرزاخانی، عادل فردوسی‌پور، شخصیت‌های علمی و فرهنگی، دانشجویان، اساتید و... حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب