دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1396 - 11:34
در نشست خبری مطرح شد؛

اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران از 4 آذر کلید می‌خورد/ تمدید مهلت ارسال آثار

نشست خبری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران صبح امروز با حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی این دانشگاه و دکتر زارع مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : 233901

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در این نشست درباره برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگ در این دانشگاه توضیح داد: در دانشگاه تهران جشنواره‌های آموزش، پژوهش و بین‌الملل تاکنون برگزار شده اما جشنواره‌ای به اسم فرهنگ نداشته‌ایم. از دو سال گذشته جشنواره‌های کوچکی با محتوای فرهنگی در قالب کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی برگزار شد که تصمیم گرفتیم همه این‌ها را در قالب جشنواره بزرگتری به نام فرهنگ برگزار کنیم.


او هدف از برگزاری این جشنواره را ارائه تصویری کلی و درست از فرهنگ در دانشگاه تهران و تقدیر از فعالان فرهنگی عنوان کرد و گفت: بخش اصلی این جشنواره را آثار فرهنگی دانشجویان شامل می‌شود اما بخشی هم به آثار فرهنگی استادان اختصاص یافته است، چون فکر می‌کنیم توسعه فرهنگی دانشگاه باید توسط سه ضلع دانشجو، استاد و کارمند صورت بگیرد.


به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران شعار اولین دوره این جشنواره ترویج فرهنگ دانشگاهی، اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی است.


او ادامه داد: دانشگاه‌های دنیا از حوزه‌های آموزش و پژوهش‌محوری عبور کرده‌اند و اکنون آنها به دنبال فرهنگ‌سازی و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی هستند.


سرسنگی از برگزاری این جشنواره از 4 تا 8 آذر در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این جشنواره در 7 بخش کانون‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی دانشجویی (80 کانون دانشجویی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند)، انجمن‌های علمی دانشجویی (180 انجمن فعال)، نشریات دانشجویی (بیش از 400 نشریه در دانشگاه تهران ثبت شده است)، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان، استادان و کارکنان، پژوهش‌های برجسته در حوزه فرهنگ دانشگاهی و معرفی مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی برگزار می‌شود. بخش اصلی جشنواره در باشگاه دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود اما کل دانشگاه در مدت یک هفته درگیر این اتفاق خواهند بود.


در ادامه این نشست دکتر زارع، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه اولین جشنواره فرهنگ در 7 بخش و 60 محور بین مدیران، استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: محورهای این جشنواره به طوری انتخاب شده که همه حوزه‌های فرهنگی را در بر می‌گیرد.


او از تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران خبر داد و گفت:‌ تا‌کنون 250 اثر در زمینه‌های مختلف از طریق سامانه ارسال شده است. از نظر ما 250 اثر خوب است چون این آثار متعلق به فرد نیست بلکه مربوط به کانون‌ها و انجمن‌هایی است که ممکن است برای هر اثر تعداد زیادی دانشجو را درگیر خود کرده باشد.


زارع همچنین از برگزار اختتامیه این جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در ساعت 14 روز چهارشنبه 8 آذر خبر داد و گفت: در طول جشنواره نیز نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، کارگاه‌ها و تورهای فرهنگی در محیط‌های مختلف دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته