دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1396 - 17:30
توسط انجمن اسلامی دانشجویان لندن صورت گرفت؛

جمع‌آوری کمک‌ برای زلزله‌زدگان غرب ایران درکانون توحید لندن

کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان غرب ایران به همت انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در لندن و با همکاری کمپین پشت گرمی جمع‌آوری شد.
کد خبر : 233653

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا ولی‌زاده دبیر علمی انجمن اسلامی دانشجویان در لندن، درباره فعالیت‌های این انجمن و نقش این فعالیت‌ها در برقراری ارتباط موثر بین ایرانیان خارج از کشور و هموطنان داخل کشور و ایجاد وحدت و همدلی بین ایرانیان مقیم خارج از کشور پرداخت.


ولی‌زاده پس از یادآوری سابقه کانون توحید لندن در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان شهریور ۱۳۵۷ طبس، ضمن معرفی کمپین پشت گرمی، توضیحاتی را در رابطه با همکاری کانون توحید لندن با این کمپین و نحوه جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله‌زده ارائه کرد.


در ادامه مراسم دکتر علیرضا شیری، با ذکر مقدمه‌ای در مورد فعالیت‌های کمپین پشت گرمی، از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در لندن به دلیل هماهنگی و برگزاری سریع این جلسه تقدیر کرد و سخنان خود را با موضوع "چگونه در مصیبت‌ها و فقدان‌های شدید (سوانح/مرگ/شکست عاطفی) معنای خویش را از دست ندهیم؟" ادامه داد.


در پایان این سخنرانی دکتر شیری به گفت‌وگو با دانشجویان پرداخت و از تجربه حضور خود در کانون توحید لندن و همکاری با دانشجویان ایرانی خارج از کشور سخن گفت.


شیری همچنین توضیحاتی در مورد کمپین پشت گرمی ارائه کرد و سپس از روند شکل‌گیری این پویش سخن گفت و ادامه داد: «تعداد اعضای این کمپین تا به این لحظه به ده هزار نفر رسیده است و رقمی بیش از یک میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان جمع آوری شده است.»


وی در ادامه بیان کرد این کمپین تصمیم دارد بعد از تهیه اقلام مورد نیاز که بر اساس تحقیقات میدانی جمع‌آوری می‌شود و توزیع آن در مناطق آسیب‌دیده است، الباقی مبلغ جمع‌آوری شده را صرف راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی ویژه کودکان در مناطق زلزله‌زده کند که این طرح با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده است. در این مرکز با استفاده از نیروهای محلی، به کودکان آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت و روان و کسب و کار ارائه خواهد شد. هدف از این کار هم این است که در کنار نهاد‌ها و ارگان‌های رسمی مانند هلال‌احمر که به بازسازی زیر ساخت‌ها می‌پردازند، بُعد معنوی کمک و تامین آینده کودکان آسیب‌دیده نیز مورد توجه قرار گیرد.


در پایان این مراسم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط اعضای انجمن اسلامی، دانشجویان و ایرانیان داوطلب، بسته‌بندی و برای ارسال به مناطق زلزله‌زده آماده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته